בחשד לאלימות כלפי אזרחים: שני שוטרי מג"ב נחקרו באזהרה

המחלקה לחקירת שוטרים הודיעה כי שני השוטרים תועדו נוהגים באופן אלים כלפי אזרחים במהלך העימותים אמש באזור רחבת הקבר בהר. השניים שוחררו בתנאים מגבילים, והורחקו למספר ימים ממתקני המשטרה

עימותים בהר מירון
עימותים בהר מירון | צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירת שוטרים הודיעה היום (שני) כי שני שוטרי מג"ב שתועדו נוהגים באלימות כלפי אזרחים אתמול במהלך עימותים בהר מירון, נחקרו באזהרה. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים, בהם מספר ימי הרחקה ממתקני המשטרה ואי-יצירת קשר עם גורמים אחרים בעניין הנחקר. החקירות נמשכות.

אמש, לאחר החלטת צה"ל לבטל את אירוע ההילולה בהר מירון השנה, בצל המלחמה, החלו מאות בני אדם להתעמת עם השוטרים בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, וכתוצאה מכך פונו לקבלת טיפול רפואי 19 שוטרים.

מיום שבת בשעות הערב פעלה המשטרה במתחם הקבר, ומשעות הבוקר אתמול אלפי אנשים הגיעו לאזור, תוך שלטענת המשטרה הם "מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם".

19 השוטרים שנפגעו פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שהושלכו לכיוון מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. כמו כן, פגעו באמצעים ורכוש שהוקם במקום. עד כה הורחקו מהמקום מעל לאלף אנשים לא מורשים שהגיעו למקום, ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר.

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי היום בטקס
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות המהומות, החריף הנתק בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. לאחר שהופצו מההר תיעודים מפעילות השוטרים, בן גביר עקף את המפכ"ל ופנה ישירות למפקד מג"ב. בעקבות זאת, שבתאי פנה ליועמ"שית וטען כי השר "מתערב בניגוד להחלטת בג"ץ".

בתגובה, בן גביר תקף בחריפות יוצאת דופן. "איפה נשמע דבר כזה שהמפכ"ל לא מגיע לאירוע כמו מירון אתמול?", תהה השר, "גם להערכת מצב אחרונה לפני מירון לא הגיע - הוא לא מתפקד". עוד הוסיף: "מה מצפים מהשר - שלא יעשה כלום לאור התמונות? המפכ"ל לא רלוונטי".