הפגנות היס"מ: במח"ש דרשו לפתוח בהליך משמעתי - במשטרה התעלמו

במחלקה לחקירות שוטרים דרשו מהמשטרה לנקוט בהליך משמעתי בנוגע לשוטרי היס"מ שהגיעו להפגנת התמיכה בזמן חקירתם של השוטרים שנחשדו באלימות נגד מפגינים. במשטרה הכחישו - אך בדיקה של חדשות 13 מצאה כי מח"ש אכן פנתה למשטרה עם בקשה זו

זמן צפייה: 02:08

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי מח"ש דרשה לפתוח בהליכים משמעתיים נגד עשרות שוטרי היס"מ שהגיעו למפגן התמיכה החריג במפקד התחנה סגן ניצב יאיר חנונה וב-4 שוטרים נוספים, שנחקרו במשרדי היחידה בשל אלימות נגד מפגינים במחאות נגד המהפכה המשפטית. המשטרה, לעומת זו, מכחישים שמח"ש איי פעם פנתה אליה בדרישה כזו.

מח"ש, מסתבר, נדהמו מהפגנת התמיכה החריגה של שוטרי יס"מ, ודרשו לפתוח בהליך משמעתי נגד המשתתפים - אך שום דבר לא קרה מאז. בשל כך, חדשות 13 פנו למשטרה על מנת להבין היכן עומדים הדברים, ומדובר המשטרה נמסר בתגובה: "מח"ש לא דרשה מאף גורם במשטרה לפתוח בהליכים משמעתים. צר לנו שבחרתם לפרסם דברים משוללי אחיזה".

מח"ש, לעומת זו, טוענת בדיוק הפוך: לאחר פנייה חוזרת של חדשות 13 למחלקת חקירות השוטרים, נטען שוב כי הם אכן דרשו מהמשטרה "לטפל" באנשי היס"מ שהפגינו.

מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש
מפקד יס''מ ת''א, סנ''צ יאיר חנונה, מגיע לחקירה במח''ש | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נזכיר, כי לפני כחודש נחקר סגן ניצב יאיר חנונה מעל תשע שעות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים, בחשד לשימוש באלימות מופרזת במעצר מפגין. יחד עם חנונה, נחקרו גם שוטרים נוספים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים "מפגן תמיכה" עם שוטרי יס"מ ת"א באישור המפכ"ל קובי שבתאי, ותקף את מח"ש כשאמר כי "ההתנהלות של מח"ש תמוהה וחמורה בעיניי".

אמיתי עבודי ומפקד יס''מ אמיר חנונה בהפגנה

התנהלות זו של השר ושל השוטרים זכתה לביקורות נרחבות: גורמים בפרקליטות הגיבו בחריפות לדבריו של השר בן גביר ואמרו לחדשות 13 כי "זו הזייה. לאן עוד יירד בן גביר? לא נתפס שבזמן שיש חקירה הוא מזמין עדים פוטנציאליים וחשודים למפגן תמיכה".כמו כן, עלתה ביקורת חריפה על המפכ"ל ועל הפגנת שוטרי יס"מ מול משרדי מח"ש בבוקר: "שוטרים מפגינים מול משרדי מח"ש, לאן עוד נתדרדר" תנו  למח"ש לעשות את עבודתה".