אח וסניטר בבתי"ח נעצרו בחשד לעבירות פדופיליה וצילום מטופלות

היחידה המרכזית במחוז ת"א עצרה שני גברים, עובדי בתי חולים: דניל יעקב, תושב רמת גן בן 35 ואורן חננייב, תושב קריית ים בן 28, בחשד לעבירות פדופיליה. החשד הוא שהם צילמו מטופלות בעירום - אחת מהן ילדה - ללא ידיעתן. במהלך החקירה נתפס תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה

רופאים בבית חולים

היחידה המרכזית במחוז ת"א עצרה שני גברים, עובדי בתי חולים, בחשד לעבירות פדופיליה. כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. החשד הוא שהם צילמו מטופלות בעירום, אחת מהן ילדה - ללא ידיעתן. במהלך החקירה נתפס תיעוד של אחד החשודים מבצע עבירת מין בתינוקת בת פחות משנה.

כמו כן, המשטרה התירה לפרסם את שמותיהם של השניים: דניל יעקב - סניטר בבית החולים שיבא, תושב רמת גן בן 35 ואורן חננייב - אח חדר ניתוח בבית החולים רמב"ם, תושב קריית ים בן 28. השניים חשודים בעבירות פדופיליה וכן בעבירות מין תוך ניצול גישתם לחדרי ניתוח בבתי חולים שבהם מועסקים.

בעת מעצרו בסוף חודש נובמבר, נתפס בביתו של דניל יעקב מכשיר סלולרי וספר בתחום רפואת ילדים המכיל תצלומים רבים. במהלך החקירה התגלה כי ברשותו של יעקב אלפי סרטים ותמונות בעלי תוכן פדופילי ביניהם תיעוד עבירות מין של בגירים בתינוקות וילדים, וכן התכתבויות בנושאי פדופיליה. בנוסף, החוקרים גילו סרטונים ותמונות שצילם יעקב בו הוא מופיע מבצע מעשים מגונים בתינוקת, בילד קטן של חברים שלו, וכן תמונה של ילדה לפני ניתוח שצילם בבית החולים ללא ידיעתה, כשפלג גופה התחתון עירום.

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בהתכתבויות של חננייב נמצאו כמה שיחות עם יעקב, שם הוא המליץ לו על תרופות טשטוש בהם יעשה שימוש כדי להקטין התנגדות אצל ילדים בזמן תקיפה מינית. עוד נמצא אצלו במכשיר הטלפון תמונה שצילם בה נראה פלג גוף תחתון של אישה בעירום בזמן ניתוח, וכן צילום של החשוד מבצע פעולה מינית בבובת תינוק.

בנוסף, המשטרה תפסה ברשותו של חננייב אלפי תמונות וסרטים בעלי תוכן פדופילי. עוד בהתכתבויות בין חננייב לבין יעקב, נמצאו הצעות של חננייב למשחקי ילדים המומלצים על ידו, במהלכם ניתן לבצע בקטין פעולות מיניות שייחשבו בעיני הקורבן כחלק מהמשחק.

החשוד דניל יעקב, נחקר ממושכות בחשד לביצוע עבירות מין בקטין מתחת לגיל 14, החזקת והפצת חומרי תועבה ועבירות נוספות. מצידו, חננייב נחקר בחשד לשידול למעשה מגונה בקטין מתחת לגיל 14, החזקת חומרי תועבה ועברות נוספות. מעצרם הוארך מעת לעת. נגד השניים תוגש הצהרת תובע ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

אמבולנסים בכניסה לחדר המיון בבית החולים רמב''ם בחיפה
אמבולנסים בכניסה לחדר המיון בבית החולים רמב''ם בחיפה (אילוסטרציה) | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעקבות החשדות, הנהלת רמב"ם ביקשה להתחיל בהליך סיום עבודתו של האח, וברגע שיסתיים מעצרו העובד יזומן לשימוע לצורך השעיה מיידית. "לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום/ביצוע עבירה כלשהי לפני מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים", נמסר מבית החולים.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "עם מעצרו של העובד והבאת החשדות כנגדו לידינו, הוא פוטר באופן מיידי. עקב חומרת המעשים, הוגשה תלונה במשטרה גם מטעם המרכז הרפואי שיבא בגין העבירות המיוחסות לו".