מכה למשטרה: אחרי שהושתלו ראיות - חברי חוליית החיסול שוחררו

אחרי שבמשטרה התגאו בסיכול רצח בלוד תוך מעצר של ארבעה מתנקשים, בחדשות 13 נחשף כי כלי הנשק שתועדו ככאלה שנתפסו לכאורה במהלך המבצע - הושתלו ברכב ע"י השוטרים. כעת התברר כי החולייה לא באמת הייתה בדרכה לחיסול - ושלושה מהחשודים שוחררו. סנגורם של החשודים: "חקירה רשלנית של משטרת ישראל"

זמן צפייה: 02:35

כשבוע לאחר שבחדשות 13 נחשף כי המשטרה שתלה ראיות כאשר התגאתה בסיכול רצח בלוד תוך מעצר של חברי חוליית חיסול, כאשר הפיצה תיעוד של כלי נשק ברכב המתנקשים, היום (שני) הוחלט לשחרר שלושה מתוך ארבעת העצורים, ואילו חשוד נוסף נשאר במעצר על סעיף אחזקת נשק.

בסרטונים התגאתה המשטרה בתפיסה לכאורה של כלי נשק ברכבם של העצורים אך כאשר העצורים הגיעו לדיון בבית המשפט - התברר כי הארבעה כלל לא היו בדרך לחיסול, כלי הנשק כלל לא היו ברכב וכי המשטרה עצמה שתלה את הנשקים במקום. עם זאת, החשוד הנוסף נשאר במעצר על סעיף אחזקת נשק.

כזכור, לאחר שנחשף במהדורה, הסיפור עורר גלים. בהודעת דוברות המשטרה נאמר כי "נתפסה חוליית חיסול בדרכה לבצע רצח ונתפסו כלי נשק". המעשים של המשטרה עוררו את זעמם של הסניגורים עורכי הדין שוקרי אבו טביק ווליד כבוב המייצגים את הארבעה. במשטרה ניסו להסביר כי הנשקים נבדקו על ידי חבלן וצולמו בתוך רכב משטרתי, אבל גם בית משפט לא השתכנע וביקש מהמשטרה לבדוק הטענות.

עורכי הדין שוקרי אבו טביק וווליד כבוב
עורכי הדין ווליד כבוב ושוקרי אבו טביק

עו״ד אבו טביק אמר: "בעקבות טענותינו במסגרת דיוני המעצר בבית המשפט, החליטה המשטרה לשחרר שלושה חשודים מתוך ארבעה שלטענתה היו חלק מחוליית חיסול. מדובר בטענות מגוחכות תוך חקירה רשלנית של משטרת ישראל".