מתיחות במשטרה: המפכ"ל זעם לאחר בדיקת אירועי NSO

לאחר חשיפת חדשות 13 על השימוש הלא חוקי בתוכנות הריגול נגד עדים בתיקי נתניהו, שבתאי כעס לאחר שהבין שקיבל נתונים לא מדויקים מראש אגף החקירות שהיה אחראי על הבדיקה הראשונית

זמן צפייה: 00:59

המפכ"ל קובי שבתאי זעם השבוע לאחר חשיפת חדשות 13 על השימוש הלא חוקי בתוכנות הריגול נגד עדים בתיקי נתניהו, דבר שגרם לזגזוג בדברים שהוא וקציניו אמרו בתקשורת. שבתאי כעס בעיקר על ראש אגף חקירות, ניצב יגאל בן שלום, שהיה אחראי על הבדיקה הראשונית. רק לאחר שצוות של משרד המשפטים נכנס לתמונה, התברר כי היתה חריגה לפחות במקרה אחד.

בסביבת המפכ"ל אמרו כי שבתאי רתח כשהבין שקיבל נתונים לא מדויקים. המפכ"ל לא החליט עדיין כיצד לנהוג באחראים ל"תקלה", אך בינתיים הוא הורה לבדוק את כל ההפעלות שביצעה המשטרה בתוכנה מאז שנכנסה לשירות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ, ניצב יגאל בן שלום עסוקים יחד בסיכול פשיעה ובהגנה על אזרחי ישראל ובין השניים יש יחסי עבודה טובים ומקצועיים".

NSO
NSO | צילום: שאטרסטוק

כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול בזמן החקירות של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה בתיק 4,000 שלמה פילבר. הבוקר קבע בית המשפט המחוזי כי פרקליטות המדינה תידרש לספק תשובות בנוגע לפרשה.

שלמה פילבר | צילום: חדשות 13

אמש פורסם בחדשות 13 כי המשטרה הטעתה את הפרקליטות וטענה כי לא היה שימוש בתוכנת הריגול על מעורבים בתיקי נתניהו. עם זאת, אחרי שגורמים בפרקליטות דרשו לבדוק זאת שוב, המשטרה שינתה את גרסתה והודתה כי התוכנה הופעלה נגד פילבר. יש לציין כי לפי שעה אין אינדיקציות שאותו חומר אסור עבר לידי החוקרים, אלא נשאר בידי היחידה הטכנולוגית.