בעקבות ההסתה: האיומים נגד מובילי המחאה הועברו לבדיקת השב"כ

לאחר שנרשמה עלייה משמעותית באיומי הרצח נגדם, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית שקמה ברסלר, משה רדמן ורועי נוימן פנו למשטרה וליועצת המשפטית לממשלה - וגורם מטעמם אף שוחח עם ראש שב"כ

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: בצל התרבות האיומים הקונקרטיים נגד חייהם בשבועות האחרונים, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית פרופ' שקמה ברסלר, משה רדמן ורועי נוימן העבירו את המידע למשטרה וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובנוסף גורם שלישי מטעמם שוחח עם ראש שב"כ רונן בר והעביר לו את המידע, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

בין היתר, באיומים שנשלחו לברסלר נכתב: "את צריכה לקבל כדור בראש שלך יחד עם הבעל הבוגד שלך"; "נקבע מועד לתלות אותך עם החברים שלך"; "יא זוהמה שמאלנית-נאצית"; "נשמח לשבור לך את הפנים". לדברי גורמים המעורים בנושא, ישנה תחושה שהמשטרה והשב"כ לא עושים מספיק כדי לעצור את התממשותם של האיומים החמורים, ויש חשש שמישהו יתרגם את האיומים למעשים.

Whatsapp Image 2023 07 11 At 2
הפגנה ברוחב קפלן שבתל אביב נגד המהפכה המשפטית | צילום: רויטרס

מאז 7 באוקטובר ניכרת התגברות במסרים המסיתים נגד מבקרי הממשלה, המתודלקים בין היתר גם בידי נבחרי ציבור. ההסתה נגד ברסלר התגברה במיוחד, בעקבות קונספירציה שקרית לפיה בעלה שוחח עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר לפני טבח שבת השחורה, והיא עצמה נפגשה עם ראש המוסד דדי ברנע.

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) הפיצה את הקונספירציה במספר הזדמנויות, ואף טענה שארצות הברית  "יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר ליחיא סינוואר" ימים לפני 7 באוקטובר. המוסד נאלץ להזים את הדברים בתגובה בה נכתב: "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד". בעקבות זאת, שב"כ אף שקל לפנות ליועמ"שית בבקשה שתורה על פתיחת חקירה נגד גוטליב.

ח"כ טלי גוטליב
ח"כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתחילת החודש הגישה ברסלר תביעה תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקלים נגד גוטליב, בעקבות דבריה - שהוגדרו בכתב התביעה "אסופת שקרים בוטה, קונספירטיבית ומעוררת חלחלה שהופצה בעניינם של התובעת ובן זוגה (שהינו עובד ציבור)".