עורך "וואלה" לשעבר בחקירה הנגדית: "ישועה מעולם לא שיקר לי"

בתום החקירה הראשית של התביעה, פרקליטו של נתניהו החל להפנות שאלות לאבירם אלעד וטען: "ישועה בדה כדי לשתול לך במוח". אלעד השיב: "אני חושב שלא"

זמן צפייה: 03:08

לאחר שהבוקר הסתיימה עדותו של אבירם אלעד, לשעבר עורך "וואלה", במסגרת החקירה הראשית של הפרקליטות, החלה החקירה הנגדית על ידי פרקליטו של בנימין נתניהו. עורך הדין בעז בן צור טען כי דבריו של אלעד, כיום מנכ"ל חדשות 13, מבוססים על "הקצנה או בדיות" של מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה. על כך השיב אלעד כי "ישועה מעולם לא שיקר לי". לטענת בן צור, "ישועה רצה לגרום לך להאמין שזה מצב הדברים". עוד טען העורך דין כי "ישועה בודה כדי לנפח ולשתול לך במוח", אלעד השיב: "אני חושב שלא".

לפני כן סיפםר אלעד כי שמח לאחר פתיחת החקירה וכשנקרא לתת עדות: "הרגשתי נפגע עבירה. במשך שנים הרגשתי שקרו ב'וואלה' דברים נוראיים, הטיות שיטתיות לטובת משפחת נתניהו במשך שנים, חשבתי שזה המקום לבדוק את זה".

משפט נתניהו, בניין וואלה, בנימין נתניהו
בנימין נתניהו, בניין וואלה | צילום: ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום סיפר במסגרת עדותו במשפט על הסיבות שהובילו לעזיבתו בשנת 2014. "חשבתי שהדבר הזה לא הולך להיעלם אלא להתגבר", אמר בהמשך לעדותו אתמול שם העיד כי הייתה התערבות ברורה לדבריו של האתר לטובת בנימין נתניהו ומשפחתו.

"ההתערבות בנושא משפחת נתניהו הפריעה לי מאוד, פגעה ביכולת שלי לעשות את העבודה", אמר אלעד. "בסופו של דבר זה גם הוביל להתפטרות שלי מ'וואלה'. באחד השלבים הלכתי עם המשנה לעורך הראשי ועם עורך דין לענייני עבודה כדי לראות מה מעמדנו החוקי לאור העובדה שאנחנו רואים פגיעה במקצוע שלנו ובאתיקה העיתונאית".

שאול אלוביץ' ואילן ישועה
שאול אלוביץ' ואילן ישועה

"אילן נתן לנו הנחיה לשלוח לו טקסט של הכתבה לאישור ומחזיר תיקונים לטובת נתניהו", סיפר אלעד על ההתנהלות, והסביר כי "הדבר הזה מעכב אותנו לעיתים בשעות. באינטרנט זה דבר שהוא פשע, כי אתה עובד על זמנים. מה שאני עושה עם הצנזורה הצבאית על פי חוק, אני נדרש לעשות עם אילן על פי דרישתו".

אלעד סיפר על יומו הראשון בעבודה, ולטענתו כבר אז הרגיש את ההתערבות. "כבר ביום הראשון שלי התחילה המולה. היה דוח מבקר שהייתה בו ביקורת על נתניהו ואילן ביקש להתחיל לעשות צנזורה. השיא הגיע בשמונה בערב כשרביב דרוקר פירסם את פרשת הצוללות", אמר. "אילן התקשר אליי ושאל מה אני חושב על זה, עניתי לו שזו ידיעה שיכולה להפיל ממשלה. אחרי כמה דקות הוא כתב לי ולמיכל תעצרו אל תתקדמו ואל תפרסמו".

לטענת אלעד, בתקופה זו ההתערבות מצד ישועה הייתה "הברוטלית והדרסטית ביותר", וסיפר: "אילן אמר לי שזה זמן רגיש כי יש החלטות רגולטרויות שצריכות להתקבל לגבי הקבוצה (קבוצת בזק) ושכרגע אין ברירה אבל בהמשך זה יעבור ולא יימשך. הוא אמר לי שיש מיליארדים שמונחים על השולחן". עוד אמר כי "לא רק שהתבקשנו לעשות כתבה על שרה נתניהו, אילן הכריח אותנו להכניס חמש תמונות שלה בתדירות יומית - כמה פעמים ביום".