לוין בביהמ"ש: "זה לא סוד שנתניהו לא רחש חיבה לידיעות אחרונות"

בבית המשפט המחוזי בירושלים החל שר המשפטים, את עדותו בתיק 2000, והתייחס לקשר בין רה"מ לנוני מוזס על רקע חוק "ישראל היום". הוא טען כי לא ידע על מערכת היחסים ביניהם, והוסיף: "סוגיית 'ישראל היום' הטרידה את מוזס, הוא אמר שזה יביא כיליון על 'ידיעות'. אמרתי לו שנפעל לפי החלטת רה"מ"

Whatsapp Image 2024 05 21 At 1
השר יריב לוין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין מעיד הבוקר (שלישי) בתיק 2000, בו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו במרמה והפרת אמונים. לוין התייחס לקשר של רה"מ עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, ואמר: "לא ידעתי על מערכת היחסים בין נתניהו למוזס. שמעתי על כך מהתקשורת. זה לא סוד שנתניהו לא רחש חיבה ל'ידיעות', הוא תמיד בא אלינו בטענות שאנחנו יותר מדי בקשר איתם. אמרתי לו, 'מה אתה רוצה? ב'ישראל היום' מתעלמים ממני'".

באשר למוזס עצמו, אמר לוין כי "הדבר שהכי הטריד אותו היה סוגיית 'ישראל היום'. הוא אמר שזה יביא כיליון על 'ידיעות אחרונות'. אמרתי לו שמה שיחליט ראש הממשלה - נפעל לפיו". לדבריו של לוין, "מוזס אמר ש'ישראל היום' זה שופר של הליכוד. הטענה שלו היתה שזה לא הוגן. באופן אישי, חשבתי שיש בדבריו מן הצדק".

השר יריב לוין בבית המשפט
השר יריב לוין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כחודשיים העידה בתיק שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, שכיהנה כיו"ר ועדת השרים לחקיקה כשחוק 'ישראל היום' הגיע לוועדה, ואמרה: "גם אם הוא נקרא עיתון, 'ישראל היום' הודפס כדי לשכפל דפי מסרים של נתניהו. זה היה מאוד ברור ובולט. הוא עבר על חוק מימון מפלגות. פעלתי נגד חוק מימון מפלגות גם לפני עניין ישראל היום".

נוני מוזס, המוציא לאור של ידיעות אחרונות
נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות | צילום: רויטרס

נזכיר כי "הצעת חוק לקידום ולהגנת העיתונות הכתובה בישראל", המוכרת בשם "חוק ישראל היום", היא יוזמת חקיקה שהוביל ח"כ איתן כבל (העבודה), שמטרתה להגביל את הפצת החינמון "ישראל היום". ההצעה עברה בקריאה טרומית ב-2014 - אך לא קודמה מאז.

לפי כתב האישום, מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס הציע לנתניהו שינוי ניכר לטובה באופן הסיקור של נתניהו ובני משפחתו בכלי התקשורת בשליטתו, ולשינוי לרעה באופן הסיקור של יריביו הפוליטיים, בתמורה לכך שנתניהו ינצל את השפעתו לקדם חקיקה שתטיל מגבלות על "ישראל היום" ותביא להטבות כלכליות משמעותיות למוזס ולעסקיו.