שופטי נתניהו עונים לפרקליטות: נמסור תיאור של השיחה הסגורה בלשכה

אחרי המכתב החריג ששיגרה הפרקליטות לבית המשפט בעקבות חשיפת חדשות 13 על המסר שקיבלה מהשופטים, לפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד, השופטים הודיעו כי הם מתכוונים להשיב: "בדעתנו ליתן החלטה ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים"

Whatsapp Image 2023 06 25 At 1
נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון

בעקבות חשיפת חדשות 13 אודות המסר שהעבירו השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרקליטות, לפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד בתיק 4000, השופטים מתכוונים להתייחס לשיחה הסגורה שנערכה בלשכה, זאת לבקשת "העין השביעית" שדרשו לפרסם את הפרוטוקול.

"בנקודת המוצא, עניינה של הבקשה בשיחה קצרה, לא פורמלית, שנערכה בלשכת אשת ההרכב בדלתיים סגורות, בהסכמת הצדדים, אשר ככלל אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול", נמסר בהודעת השופטים, "עם זאת, נוכח טעמי הבקשה, ובשים לב לעמדת המאשימה כפי שקיבלה ביטוי בסיפא לבקשתה מיום 26.5.2023, בדעתנו ליתן החלטה ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים, ובכפוף להתנגדות מנומקת של מי מהצדדים להליך, אותה ניתן יהיה להגיש עד ליום 3.7.2023".

הודעת השופטים מגיעה בתגובה למכתב החריג ששיגרה הפרקליטות לבית המשפט, ובו ביקשה "שלא לערוך יותר שיחות סגורות בלשכת השופטים". התביעה מאמינה שבהמשך המשפט הדברים יתבהרו והתיק שלהם יתחזק, מכיוון שישנם חומרי ראיות שלא הוצגו עדיין, כמו תכתובות וואטסאפ של שאול אלוביץ'. התביעה רצתה להגיש את הראיות האלו רק בשלב ההגנה, כאשר אלוביץ' ונתניהו על דוכן העדים. הפרקליטות סבורה שהדברים עשויים להשתנות כי בית המשפט עוד לא ראה את הדברים האלו.

עדות מילצ'ן, משפט נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: אורן בן חקון

כזכור, בשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים לנציגי הפרקליטות ולסנגוריו של רה"מ להגיע לחדרם במהלך הדיון, והעבירו להם מסר חד וברור כי הם ייתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק העוסק בפרשת בזק-וואלה. עוד אמרו השופטים לצדדים, בהתבטאות חריגה, כי טובת המדינה מחייבת עסקת טיעון.

הפרטים בפגישה, שארכה כרבע שעה בלבד, נותרו חסויים והם נשמרים בסודיות, אך ניתן לומר ששלושת השופטים טענו כי יהיה קשה להוכיח את הסעיף המשמעותי ביותר בתיק, סעיף השוחד. השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה החשובים בתיק, אלה שהיו יכולים לבסס את עבירת השוחד אצל רה"מ, ולמרות שהמסר לא מחייב את ההכרעה הסופית במשפט - לא ניתן להתעלם ממנו.

בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט | צילום: יוסי זמיר, גלובס

בחדר הסגור ללא ספק ריחפה באוויר האפשרות לעסקת טיעון או לגישור, והמסר של השופטים אכן מקרב את התיק לעסקה. כעת הכדור נמצא אצל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שצריכה להחליט כיצד לפעול. בפרקליטות יעדיפו לחזור למצב זהה בערב הפרישה של היועמ"ש הקודם אביחי מנדלבליט, אז מודל התיק לא כלל סעיף שוחד, ומאמינים שלבסוף השאלה תעסוק בעניין הקלון, שעלול לגרום לפרישתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים.