הפרקליטות לסנגורי הנאשמים בתיקי נתניהו: "נערכת בדיקה מעמיקה"

לאחר חשיפת חדשות 13 על השימוש שעשתה המשטרה בתוכנת ריגול בקרב אחד המעורבים המרכזיים באחד מתיקיו של רה"מ לשעבר, הפרקליטים הודיעו לסנגורי הנאשמים כי נערכת בדיקה מעמיקה בנושא וכי יינתנו תשובות בהקדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורכי דינו עמית חדד ובועז בן צור | צילום: ראובן קסטרו

לאחר חשיפת חדשות 13 כי המשטרה חדרה למכשיר טלפון של עד מרכזי באחד מתיקי נתניהו, הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) שנערכת בנושא בדיקה מעמיקה וכי תשובות יועברו בהקדם האפשרי. "אנחנו מודעים ללוחות הזמנים", אמרו בפרקליטות. סנגוריו של נתניהו צפויים לפנות לבית המשפט בקרוב.

כזכור, אמש נחשף בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו. המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO.

משרד המשפטים
משרד המשפטים

התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד, הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

לחשיפה יש פוטנציאל לעכב משמעותית את המשפט בעל הפרופיל הציבורי הגבוה והרגיש במדינה. אם מדובר בעד שכבר העיד במסגרת המשפט - אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים כעת לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, אז הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור כראוי על החומר. כל זאת, כפוף כמובן להחלטת בית משפט.