סנגורי הנאשמים בתיקי נתניהו פנו לביהמ"ש: הורו לפרקליטות לספק תשובות

בעקבות חשיפת חדשות 13 עורכי דינם של אלוביץ' דרשו לקיים דיון ביום שני, כדי שהמדינה תתייחס לפרסום. במקביל, עורכי דינו של נתניהו דרשו לחשוף את החומרים שנאספו בזמן החקירות באמצעות תוכנת הריגול

זמן צפייה: 03:36

אחר חשיפת חדשות 13 כי המשטרה חדרה למכשיר טלפון של עד מרכזי באחד מתיקי נתניהו, סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' פנו היום (חמישי) לבית המשפט בדרישה להורות לפרקליטות לספק תשובות בעניין וביקשו שהדיון ייערך כבר ביום שני הקרוב. במקביל, עורכי דינו של נתניהו דרשו לחשוף את החומרים שנאספו בזמן החקירות באמצעות תוכנת הריגול.

בבקשתם של הסנגורים נכתב כי "בחדשות ערוץ 13 פורסם כי נעשה שימוש בתוכנה ללא היתר לצורך חדירה ושאיבת תוכן סלולרי נרחב לאחר המעורבים המרכזיים בתיק. במהדורה אף צויין שמו של שלמה פילבר, הצפוי לעלות ולהעיד בשבועות הקרובים".

משרד המשפטים
משרד המשפטים

מוקדם יותר היום הודיעה הפרקליטות כי נערכת בנושא בדיקה מעמיקה וכי תשובות יועברו בהקדם האפשרי. "אנחנו מודעים ללוחות הזמנים", אמרו בפרקליטות.

כזכור, אמש נחשף בחדשות 13 כי המשטרה עשתה שימוש בתכנת ריגול חודרנית לאחד המעורבים המרכזיים באחד התיקים המרכזיים מתיקיו של בנימין נתניהו. המידע עלה בבדיקה שנעשית בימים אלו במשרד המשפטים בעניין פרשת NSO.

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

התוכן שנשאב מהטלפון כולל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות, אפליקציות שונות ועוד, הוצא ללא היתר וללא צו בית משפט. במשטרה טענו בפני גורמים שונים, בתגובה לגילוי החמור, שהפרשה נמצאת בבדיקה וכי החומר נשאר רק ביחידה הטכנולוגית ולא עבר הלאה ליחידה החוקרת או לגורמים במשרד המשפטים.

לחשיפה יש פוטנציאל לעכב משמעותית את המשפט בעל הפרופיל הציבורי הגבוה והרגיש במדינה. אם מדובר בעד שכבר העיד במסגרת המשפט - אז פרקליטי הנאשמים הרלוונטיים יכולים כעת לבקש חקירה נגדית חוזרת. אם מדובר בעד שלא העיד, אז הפרקליטים עלולים לבקש דחייה על מנת לעבור כראוי על החומר. כל זאת, כפוף כמובן להחלטת בית משפט.