הסכסוך הכספי שהוביל למוות: צעיר מואשם ברצח והצתה בפתח תקווה

כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות הוגש נגד אושר אגסי, בן 24 מראשל"צ, המואשם ברצח שלו קורוסטישבסקי והצתת דירתו וגופתו, לאחר שגילה כי הקורבן התלונן נגדו במשטרה על סחיטה כשזה איים עליו להלוות לו כספים

זירת השריפה והרצח בפתח תקווה
זירת השריפה והרצח בפתח תקווה | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות הוגש הבוקר (חמישי) נגד אושר אגסי, בן 24 מראשון לציון, המואשם ברצח שלו קורוסטישבסקי והצתת דירתו וגופתו בפתח תקווה. בנוסף, אגסי מואשם גם גם בסחיטה באיומים שהובילה למעשה ובשיבוש מהלכי משפט.

מכתב האישום שהגיש עורך הדין נתנאל בוג'ו עולה כי אגסי וקורוסטישבסקי גרו בעבר בשכנות בבניין מגורים בפתח תקווה. במהלך שנת 2021 ביקש אגסי מהקורבן במספר הזדמנויות ללוות ממנו כסף, ונתקל בסירוב. באוקטובר 2022 הגיע אגסי לדירתו של קורוסטישבסקי ושוב דרש להלוות ממנו כספים, וכשהאחרון סירב הוא איים עליו שיכה אותו, יהרוג אותו ויצית את דירתו.

לאור האיומים, נתן לו קורוסטישבסקי את הסיסמאות לאפליקציית הבנק, באמצעותן אגסי נטל בשמו הלוואה בסך 35 אלף שקלים, והעביר את הכספים לחשבונו. בעקבות הסחיטה, ולאחר שסירב להשיב את ההלוואה, קורוסטישבסקי הגיש נגדו תלונה במשטרה. כשנודע על כך לאגסי, הוא החליט לנקום בכך שיגרום למותו ולהצית את הדירה שלו, ולצורך כך החביא מתחת לדירתו של שלו מיכל דלק.

בחודש דצמבר החליט אגסי להוציא את התכנית לפועל, ולשם כך הצטייד בסכין, כפפות וקטנוע ונסע לדירתו של קורוסטישבסקי. במשך ארבע שעות דקר אגסי את קורוסטישבסקי בכל חלקי גופו תוך שהוא מקניט ומתעלל בו, בזמן שקורוסטישבסקי שרוע על הרצפה ומתחנן שיפסיק. כשגרם למותו עזב אגסי את המקום, לא לפני שדקר אותו עוד מספר פעמים.

אגסי נסע לביתם של קרובי משפחתו הסמוך לדירתו של קורוסטישבסקי, לקח חומרי ניקוי, וסדין, וחזר לדירתו של קורוסטישבסקי. אז עטף אגסי את הגופה, הוריד אותו לכניסה לבניין, וניסה ללא הצלחה להרים אותו לקטנוע כדי להעלים אותה. בהמשך, עלה אגסי לדירה עם הדלק שהחביא, שפך אותו בחללים שונים והצית את הדירה. לאחר מכן, שפך דלק על גופתו של קורוסטישבסקי, הצית אותו ונמלט מהמקום. אגסי חנה את הקטנוע במקום מרוחק מביתו, כיסה אותו כדי למנוע את גילויו, והשליך שקית עם חפצים בהם עשה שימוש ברצח.

זירת השריפה והרצח בפתח תקווה
זירת השריפה והרצח בפתח תקווה | צילום: דוברות איחוד הצלה

גופתו של קורטישבסקי נמצאה בחצר הבניין על-ידי צוות מד"א שהוזעק לזירה בעקבות שריפה שפרצה במבנה, אך לאחר שהתגלו סימנים חשודים על הגופה היא הועברה אל המכון לרפואה משפטית ונפתחה חקירה בחשד לרצח. מהחקירה עולה כי אגסי ישב בעבר בכלא בגין הצתת דירה, והוא גר בשותפות עם הקורבן.

הגופה נמצאה כשחלקה היה מפויח, ועליה סימנים של למעלה מ-70 דקירות. על פי הדו"ח הפתולוגי, גם כשהקורבן היה ללא רוח חיים המשיך אגסי לדקור אותו, ולמדובב ששהה איתו בתא המעצר הוא סיפר כי צעק על הקורבן "תמות כבר, למה אתה לא מת".

אגסי נעצר על ידי השוטרים כשישב במסעדה עם אשתו בערב שבת בראשון לציון, ויחד עמו נעצרו גם אשתו ואדם נוסף שהיה איתם. הזוג הכחיש כל קשר לפרשה, ואחרי צו שופט הגיעו השוטרים לדירתם בראשון לציון עם מעבדה ניידת. השוטרים גילו מפתחות מגולגלים שאגסי ניסה להעלים, קסדה עם כתמי דם של הקורבן וראיות נוספות.

לפני כשבועיים נחשף בחדשות 13 כי הקורבן התלונן במשטרה נגד אגסי כ-10 פעמים, ארבע מתוכן באותו שבוע, אך דבר לא נעשה. עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשת מעצר עד תום ההליכים.