הקורבן התריע כ-10 פעמים, המשטרה לא עשתה דבר: מחדל הרצח בפ"ת

כשבוע אחרי רצח שלו קורטישבסקי, תושב העיר שגופתו הוצתה, לחדשות 13 נודע כי הקורבן התלונן על איומים נגד הצעיר החשוד ברצח כ-10 פעמים - אך המשטרה לא עשתה דבר. ממשטרת מחוז מרכז נמסר: מפקד המחוז מינה קצין לבדיקת התיק עובר לאירוע, ובסיום יוגשו בפניו הממצאים וההמלצות בהתאם"

זמן צפייה: 01:22

פרסום ראשון: כשבוע אחרי שהמשטרה עצרה תושב ראשון לציון בשנות ה-20 לחייו בחשד לרצח והצתת גופתו של שלו קורטישבסקי, תושב פתח תקווה בן 50 - שגופתו הוצתה - נודע לחדשות 13 כי הקורבן התלונן במשטרה נגד החשוד כ-10 פעמים, ארבע מתוכן באותו שבוע, אך דבר לא נעשה.

הקורבן והחשוד ברצח התגוררו בשכנות ברחוב ההסתדרות שבעיר. הקורבן, כך מתברר, הלווה כסף לחשוד - וכשביקש אותו חזרה התגלע ריב בין השניים וקורטישבסקי התלונן כי הוא מאוים. מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, מינה קצין בודק בדרגת סגן-ניצב לבדוק את התנהלות משטרת פתח תקווה.

ממשטרת מחוז מרכז נמסר: "מפקד המחוז מינה קצין לבדיקת התיק עובר לאירוע, ובסיום יוגשו בפניו הממצאים וההמלצות בהתאם".

גופתו של קורטישבסקי נמצאה בחצר הבניין על-ידי צוות מד"א שהוזעק לזירה בעקבות שריפה שפרצה במבנה. הוא היה ללא סימני חיים. מהמשטרה נמסר אז כי "שוטרי תחנת פתח תקווה פתחו אתמול בחקירת נסיבות שריפה בעיר בעלת מאפיינים חשודים, לרבות קיומה בשעת בוקר מוקדמת במספר מוקדים, בהם: חצר בית מגורים ובמקביל באחת הדירות. בתום סריקה וכיבוי מוקדי האש על-י ידי כיבוי אש, אותר בחצר תושב המקום כבן 50 ללא רוח חיים".

עוד נאמר: "חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים פורנזיים בזירה והעבירו את גופת המנוח אל המכון לרפואה משפטית, לשם בחינת סיבת המוות, מאחר ועל גופו השרוף זוהו מספר סימנים חשודים. בהתאם לנסיבות והחשדות, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, שאספה יחד עם חוקרי התחנה ומערכי המודיעין במרחב שרון, ממצאים רבים בזירה וסביבותיה".

"בהתאם לממצאי החקירה המואצת, התגבש חשד נגד תושב ראשל"צ בשנות ה-20 לחייו, שעד לאחרונה התגורר באותו בניין בשכנות למנוח ועל-פי החשד שהה באזור סמוך למועד האירוע. בפעילות סמויה וממוקדת של ימ"ר מרכז, הצליחו בלשי המשטרה לאתר ולעצור אמש את החשוד בראשל"צ, לצד חיפוש ותפיסת ממצאים בדירתו, הקושרים אותו על-פי החשד לרצח".

פראמדיק מד"א אלון ריזקאן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה ברחבת הבניין כשהוא סובל מכוויות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

החובשים של מד"א עלי עזאם ופאדי כבהא סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו לכיבוי השריפה במכולה שהייתה בסמוך לבתים. הם חילצו אלינו גבר בשנות ה-60 כשהוא מחוסר הכרה וסובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".