דקר למוות וברח לאילת: בן 23 מואשם ברצח בגינה ציבורית בחולון

כתב אישום הוגש נגד אברהם היילו מחולון בגין רצח באדישות של יוסי ביילין בן ה-22, וכן בשיבוש מהלכי משפט - לאחר שניסה להימלט מרשויות החוק ולאחר מעצרו הכשיל את החקירה. מהפרקליטות נמסר: "במהלך קטטה סתמית, דקר המשיב את המנוח בחזהו ללא כל הצדקה לגדיעת חייו של המנוח"

Whatsapp Image 2023 04 27 At 0
זירת הרצח בחולון | צילום: דוברות איחוד הצלה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד אברהם היילו בן ה-23 מחולון, בגין רצח יוסי ביילין בן ה-22 בחודש שעבר בגן ציבורי בעיר. לאחר הרצח, הנאשם נסע לאילת במטרה להימלט מרשויות החוק, ולאחר מכן ניסה להכשיל את החקירה. היילו מואשם בעבירות של רצח באדישות וכן בשיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, בין הרוצח והקורבן התפתח סכסוך מתמשך, ובתאריך 27 באפריל השנה הגיע ביילין יחד עם חבריו לגינה ציבורית ברחוב קדושי קהיר שבחולון, ואז גם הגיע היילו למקום, יחד עם אחרים. לקראת חצות ניגש היילו לביילין וביקש לדבר עימו בקרבת מקום. השניים שוחחו וחזרו סמוך לשולחן, סביבו חבריו של ביילין. בשלב זה פנה ביילין להיילו ואמר לו "אני אוהב אותך, אבל אני אזיין אותך".

היילו התקרב לביילין, הצמיד את ראשו לראשו ואמר לו בטון מאיים: "למה אתה מדבר ככה". בתגובה לכך, הכה ביילין פעמיים באגרופים בפניו של היילו והתפתחה ביניהם קטטה, במהלכה הכה אותו היילו בחזרה ואילו ביילין הוציא תרסיס גז פלפל וריסס לעברו. בשלב זה הוציא היילו חפץ חד ודקר באמצעותו את ביילין דקירה אחת, בפלג גופו העליון בצדו השמאלי.

זירת האירוע בחולון
זירת הרצח בחולון | צילום: דוברות איחוד הצלה

מיד לאחר מכן, עזב היילו יחד עם חבריו את הגינה ושב לביתו. ביילין וחבריו עזבו את הגינה, וכשהגיעו למדרכה ביציאה מהגינה, ביילין התמוטט. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא אותו כשהוא מעורפל הכרה וללא דופק. ביילין הובהל לבית החולים וולפסון ללא דופק, ולאחר מאמצי החייאה ממושכים נקבע מותו בשעות הבוקר המוקדמות.

בכוונה להימלט מהרשויות ולהכשיל את החקירה, היילו עזב את ביתו לפנות בוקר, ונסע לאילת במונית, שם שהה בבית מלון עד למעצרו למחרת. בבקשת המעצר ציינה עו"ד כץ כי "המשיב דקר את המנוח בחזהו דקירה שגרמה למותו, במהלך קטטה סתמית. יהא הסכסוך בין המשיב למנוח אשר יהא, אין ולא הייתה כל הצדקה לדקירתו של המנוח וגדיעת חייו. כאמור, לאחר הדקירה, עזב המשיב את המקום מבלי להתעניין במצבו של המנוח, והשלכות מעשיו".