תכנן לשרוף את הגופה: כתב אישום יוגש נגד רוצח ילנה גרנברג

המשטרה סיימה את חקירת רצח הצעירה ברחובות, וג'ייסון בלייז יואשם כי תכנן את הרצח מראש. לפי כתב האישום שיוגש, בלייז רכש סכין יומיים לפני רצח - ובאותו היום מילא בקבוק עם דלק במטרה לשרוף את הגופה

זמן צפייה: 00:54

המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי סיימה לפענח את רצח הצעירה ילנה גרנברג ברחובות בתחילת החודש, וביום ראשון הקרוב יוגש כתב אישום נגד החשוד ברצח - ג'ייסון בלייז, תושב בת ים בן 29. חקירת ימ"ר מרכז העלתה כי החשוד, בניגוד לדבריו, תכנן את הרצח - קנה סכין מיוחדת ואף ניסה לשרוף את גופתה של המנוחה.

כזכור, גופתה של גרנברג, תושבת ראשון לציון בת שהייתה בת 27 במותה, נמצאה בשטח פתוח ביציאה משכונת כפר גבירול ברחובות. בלייז עצמו טען כי האירוע התרחש בעקבות עימות בינו לבין המנוחה, וכי לא הייתה לו כל כוונה לרצוח אותה. אלא שחוקרי ימ"ר מרכז גילו כי לבלייז הייתה תוכנית מסודרת לרצח של גרנברג. הוא רכש יומיים לפני הרצח את הסכין בחנות מיוחדת, וזאת כחלק מתכנון מוקדם שערך.

ג'ייסון בלייז החשוד ברצח ילנה גרנברג
ג'ייסון בלייז החשוד ברצח ילנה גרנברג | צילום: מאיר בן ארי, פלאש 90

בנוסף, החוקרים הגיעו לתחנת דלק שבה באותו היום מילא בקבוק עם דלק, במטרה לשרוף את גופתה של המנוחה. עם הממצאים הללו השתכנעו בפרקליטות כי הרצח היה בתכנון מבעוד מועד, לכן כתב האישום הוגש על רצח בכוונה תחילה. ההערכה היא כי המניע לרצח הוא רצונו של הנאשם שגרנברג תהפוך לבת זוגו, ולא תישאר רק ידידה שלו.

בלייז כבר הודה כי דקר את גרנברג, ובמשטרה שללו את גרסתו כי היא סטרה לו ולכן איבד שליטה. קודם לרצח, בלייז וגרנברג שהו בספריה ברחובות למשך מספר שעות, ולאחר מכן הוא רצח אותה על פי החשד ברכבו, והשליך את הגופה בשטח פתוח. משם, נסע בלייז לביתו, והשאיר מכתב התאבדות לאימו - שמצאה את המכתב, הלכה לחדרו - ושם מצאה אותו במצב קשה, לאחר שבלע כדורים.

ילנה גרנברג המנוחה והחשוד ברצח, ג'ייסון בלייז
ילנה גרנברג המנוחה והחשוד ברצח, ג'ייסון בלייז | צילום: דוברות המשטרה

גרנברג עלתה בגיל 4 לארץ מהקווקז. על ההיכרות עם בלייז, החשוד ברצח, סיפרו בני משפחתה: "הכרנו אותו 4 שנים. הוא היה בן בית. היה גם בחתונה של אחותה. ילנה חגגה לו יום הולדת אצלנו בבית אפילו. הוא היה מגיע לארוחות שישי והיה כמו כל חבר שהיה לילנה".

המשפחה סיפרה כי בלייז ניסה לפנות לילנה ולהציע לה להיות בני זוג, אך היא עצרה את זה והבהירה שהיא מעוניינת בקשר ידידותי בלבד. "אף פעם לא חשדנו בו. אם היינו חושדים שיש לו בעיה, הוא לא היה נכנס לבית שלנו".