שנה אחרי שהגננת הורשעה: ההורים במאבק לקבל את סרטוני ההתעללות

הורי הילדים בפעוטון "הקטנטנים של יעל" חשו הקלה לאחר שהגננת סיגל אלקיים וייס נשלחה ל-22 חודשי מאסר. כעת הם במאבק מול הפרקליטות, שמסרבת להעביר אליהם את ההקלטות המלאות של ההתעללויות: "לא יכול להיות שמסתירים"

זמן צפייה: 02:11

מכות, דחיפות, משיכות והטחה ברצפה – התמונות והתיאורים הקשים האלה הם רק חלק מפרשת ההתעללות בפעוטון "הקטנטנים של יעל", אם כי הם היחידים שאליהן נחשפו ההורים עד היום, יותר משנה לאחר הרשעתה של הגננת סיגל אלקיים וייס. למרות תחושת ההקלה של ההורים לאחר שהגננת שהתעללה בילדיהם נשלחה ל-22 חודשי מאסר – היום הם מנהלים מאבק חדש, כאשר כל ניסיונותיהם לקבל את ההקלטות המלאות ולהעבירן לשופטי בית המשפט נתקלו בסירוב ובאטימות.

"לא יכול להיות שהנאשמות - אלה שמתעללות בילדים, ועורכי הדין שלהם יראו את הקלטת, ועורך הדין של נפגעי העבירה, של הקטינים - מסתירים ממני", גרס עו"ד נבון קצב, המייצג חלק ממשפחות ילדי הגן. הפרשה עצמה נחשפה לפני ארבע שנים. לפי כתב האישום, צוות הפעוטון ברמת גן תקף פעוטות בני חמישה חודשים עד שלוש שנים ששהו בו. התקיפות כללו גם קללות וטלטולים, ובכמה מהמקרים נגרמו לפעוטות חבלות של ממש.

סיגל אלקיים וייס בעת הדיון השני בהארכת מעצרה
סיגל אלקיים וייס, הורשעה בגרימת חבלה ל-19 תינוקות | צילום: חדשות 13 / ארכיון

אלה תמונות שאף הורה לא יכול לדמיין לעצמו, אבל ההורים של ילדי "הקטנטנים של יעל" מבקשים לראות את התיעוד המלא, כדי לדעת מה באמת קרה לילדים שלהם, וכדי ששופטי הבית המשפט יוכלו לצפות בהם גם. "אני לא חושבת שניתן להמחיש את עומק הכאב והסבל, ואת מה שאנחנו עוברים עד היום בלי ששופט יראה את הסרטונים", אמרה לילך יעיש, אמא לילד בגן "הקטנטנים של יעל".

לאחר שנחשפו למה שעברו ילדיהם, וליוו את המשפט של צוות הגן שהסתיים לדבריהם בהסדר טיעון מקל – כעת הם מתמודדים עם מאבק שלא ציפו לו. כשביקשו לקבל את כל חומרי החקירה שבתיק כדי להגיש תביעה אזרחית, הם נדהמו לגלות שבפרקליטות לא מתכוונים לתת להם אותם. לדברי ההורים, חלק מן החומרים אף לא הוצגו לבית המשפט בהליך הפלילי, דבר שהוביל לכתב האישום המרוכך של אלקיים וייס.

התיעוד ממצלמות האבטחה
התיעוד ממצלמות האבטחה | צילום: חדשות 13

עו''ד נבון קצב
עו''ד נבון קצב

"כל המערכות - גם השופטים, גם הפרקליטות, גם המשטרה, צריכים להתאחד, להילחם בזה ולשים לזה סוף", הוסיף עו"ד קצב. "תנו לשופטים לראות את הסרטונים ולהחליט. למה הפרקליטות מונעת את זה? אין לנו מושג. אנחנו לא מצליחים להבין למה מערכת צדק שאמורה להיות לטובתנו - פועלת נגדנו", הוסיפה יעיש.