דובר צה"ל המיועד: מבקש להסיר את החיסיון מהפעלתי כסוכן משטרתי

גיל מסינג, שמינויו לתפקיד אושר השבוע, הופעל בפרשת "ישראל ביתנו" במסגרתה נשלח עם אחד מעדי המדינה להקליט בין היתר את אביגדור ליברמן. כעת, פנה לפרקליטות וטען: "פעלתי מאזרחות טובה"

זמן צפייה: 06:24

גיל מסינג, שמונה השבוע לדובר צה"ל הבא, פנה היום (רביעי) לפרקליטות בבקשה להסיר את החיסיון על הפעלתו במסגרת פרשת "ישראל ביתנו", על מנת לחשוף את חומרי החקירה. זאת, לאחר שאמש נחשף ב"הארץ" כי מסינג שימש כסוכן משטרתי בפרשה. מסינג טען בבקשה כי הוא "פעל מאזרחות טובה", ולכן יש צורך להסיר את החיסיון, כדי שהציבור ייחשף לנסיבות הפעלתו.

לפי הדיווח ב"הארץ", בשנת 2015 הקליט מסינג את יועץ התקשורת רונן משה, שמואשם כיום בעבירות של שוחד והלבנת הון, ונחשד במתן שוחד. עוד עולה כי הקלטת השיחה בין השניים - שימשה את המשטרה בחקירתה נגד משה.

כמו כן, נודע כי בשנת 2015, אביגדור ליברמן, שר החוץ דאז - הוקלט על ידי אמנון ליברמן, ששימש כעד מדינה בפרשה. אמנון ליברמן, יועץ התקשורת של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, נחשב למקורב למסינג. אמנון ליברמן סיפר בחקירתו כי הוא ומסינג תודרכו על ידי אסף וולפיש, בכיר ביחידת להב 433, על מנת להקליט את אביגדור ליברמן בהלווייה.

לעוד כתבות בחדשות 13: 

ליברמן: "ללא הסכמות בנושאי ליבה - לא ננהל מו"מ על תיקים"

מרכיבים ממשלה: הסתיימה הפגישה הראשונה של הליכוד וישראל ביתנו

הליכוד במגעים עם ישראל ביתנו לצירוף ליברמן

ליברמן
ליברמן | צילום: חדשות 13

"נסעתי ביחד עם מסינג להלווייה, כשהגענו לבית העלמין בקריית שאול הייתה התקהלות בצד, דיברתי עם ליברמן, הפגישה שלנו הייתה מצד שמאל לבית הלוויות", סיפר מסינג. "לא יצרתי איתו מגע, הוא ממש הלך ישירות לכיווני על מנת לדבר איתי. ליברמן לחץ לי יד ושאל אותי - 'מה העניינים? הכול גן עדן?', והמשיך - 'אין חיוך?'. השבתי שממש לא, ושאני לא מסוגל להחזיק יותר ואז הוא אמר לי - 'יהיה בסדר, תחזיק מעמד, נעבור גם את זה'".

בהקלטה נשמעת גם טלי קידר, יועצת של השרים לשעבר סטס מיסז'ניקוב ויאיר שמיר, שבהמשך אף הואשמה. נגד אביגדור ליברמן, שכיהן בתפקיד שר הביטחון עד לנובמבר האחרון ועשוי לשוב ולכהן בתפקיד בממשלה החדשה, אין חומרים מפלילים בהקלטה.

כאמור, ביום שני מינה הרמטכ"ל אביב כוכבי את מסינג לדובר צה"ל הבא, והמינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו - וצפוי להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים. מסינג יחליף בתפקידו את תת אלוף רונן מנליס, המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.