פרשת ניסיון החיסול במלזיה: 16 ישראלים נוספים נעצרו

לאחר שבשבוע שעבר נעצר העבריין שלום אביטן בבית מלון בקואלה לומפור כשברשותו שישה אקדחים, המשטרה המלזית עצרה 16 ישראלים נוספים, בני 28 עד 41, ובמשטרה בודקים מידע מודיעיני לפיו בין העצורים גם ראש ארגון הפשע ערן חייא

ניידת משטרה במלזיה

לאחר שבשבוע שעבר נעצר במלזיה העבריין הישראלי שלום אביטן, 16 ישראלים נוספים נעצרו היום (שישי) במדינה האסייאתית, בהם דמויות המוכרות למשטרה. במחלקה הבינלאומית של משטרת ישראל מנסים לאשש או להפריך את המידע המודיעיני שהתקבל, לפיו השלטונות המלזים עצרו גם את ראש ארגון הפשע ערן חייא ששהה לא מעט במדינה, עם דרכון זר. נכון לעכשיו למשטרת ישראל אין אימות ודאי לגבי המידע הזה. גורם בכיר בחטיבת המודיעין של המשטרה אמר כי "גם אל רכזי המודיעין שלנו הגיע המידע, אנחנו מנסים לאמת אותו". במשטרה נמצאים בקשר ישיר עם הרשויות בארה"ב במסגרת הפרשה.

כזכור, בשבוע שעבר נעצר אביטן, המזוהה עם ארגון הפשע מוסלי, בבית מלון בבירת מלזיה קואלה לומפור, כשברשותו שישה אקדחים, ועל-פי חשד המשטרה בישראל הוא ביקש לפגוע בחייא - ששוהה לעיתים קרובות במדינה. המלזים מנגד חשדו כי מדובר בסוכן מוסד, ואתמול כאמור חלה התפתחות דרמטית בפרשה, כאשר הגיע המידע על מעצרם של ארבעה ישראלים נוספים, בני 28 עד 41, המחזיקים גם בדרכון זר.

שלום אביטן נעצר במלזיה
שלום אביטן נעצר במלזיה

במלזיה דווח בשבוע שעבר כי אביטן נכנס למדינה ב-12 במרץ, בעזרת דרכון צרפתי מזויף שהיה ברשותו. לעבר ביתו של אביטן, תושב פרדס כץ, נזרקו רימונים בתקופה האחרונה, ובמשטרה מעריכים כי המקרה במלזיה קשור לסכסוך בין הארגונים של חייא ומוסלי.