9 יריות ו-2 דקירות בחורשה: האב ממכבים נאשם ברצח בנו המאומץ

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד שי בלום (55), האב שירה ודקר למוות את בנו המאומץ עומרי בחודש שעבר במכבים. לפי כתב האישום, בלום לקח את בנו לחורשה כשהוא נושא עליו אקדח ברישיון ושלוש מחסניות עם כדורים. בין השניים התגלע ויכוח - ואז ירה האב בבנו תשע פעמים ודקר אותו בחזה פעמיים

זמן צפייה: 03:13

כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד נגד שי בלום (66), האב שירה בבנו המאומץ, מתמודד נפש בן 23, לפני כחודש במודיעין-מכבים-רעות.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד שירה סוכצקי כפיר, עולה כי שי ואשתו אמצו את בנם, עומרי בלום ז"ל לפני כ-22 שנים. עומרי סבל מ"סינדרום אלכוהול עוברי" ואובחן על הרצף האוטיסטי. מ-2019 שי ואשתו היו אפוטרופוסים של עומרי לפי מינוי בית משפט. אולם בתחילת חודש יולי השנה, לאור קושי להתמודד עם התנהגותו, הכינו שי ואשתו בקשה לביטול הצו. החל משנת 2019 עומרי התגורר בהוסטל לדיירים על רצף האוטיזם ויצא לביקורים בבית הוריו המאמצים".

עוד נכתב בכתב האישום: "ביולי האחרון, בשתי הזדמנויות שונות, עומרי יצא מההוסטל ונעדר, עד שנמצא והושב אליו. ב-14 ביולי הוא יצא מההוסטל עם חבריו, אך רכבם התקלקל בכביש בירושלים והם פנו לעזרת המשטרה. כשהגיעה ניידת למקום, התקשרו להוריו של עומרי שתחילה סירבו לקבל אותו לביתם - אך בהמשך הסכימו. כשעומרי חזר הביתה מלווה על-ידי שוטרת, שי ביקש לנהל איתו שיחה בחורשה הקרובה לביתם".

Whatsapp Image 2023 08 10 At 1
שוטרים בזירה במכבים | צילום: יהונתן שאול, פלאש 90

לאחר מכן, לפי האישום, הלכו האב ובנו יחד לחורשה, "כששי נושא עליו את האקדח ברישיון שלו ושלוש מחסניות עם כדורים, ועומרי מצויד בסכין שככל הנראה לקח כשחזר לביתו. כשהגיעו השניים לחורשה, החלו ביניהם חילופי דברים. אז, שלף שי את האקדח וירה תשע יריות לפלג גופו העליון של עומרי".

"בשלב כלשהו במהלך האירוע, עומרי החזיק סכין ביד, וכשהיה מוטל על הרצפה, לקח שי את הסכין, דקר את עומרי שתי דקירות בבית החזה והשאיר את הסכין נעוצה בלבו. סמוך לאחר מכן, הזעיק כוחות משטרה למקום".

Whatsapp Image 2023 08 10 At 1
החורשה שבה בוצע הרצח | צילום: יהונתן שאול, פלאש 90

המשטרה, כזכור, מצאה את בלום בביתו עם כלי הנשק שהחזיק ברישיון, והוא הוביל את החוקרים לחורשה הסמוכה. צוותי מד"א שהגיעו לזירה מצאו את הבן כשהוא ללא סימני חיים עם פציעות ירי בגופו, וגם פצע דקירה של סכין, ונאלצו לקבוע את מותו במקום.