"תקפה בשיטתיות": סייעת מנתניה מואשמת בהתעללות בפעוטות

כתב אישום הוגש נגד שלי שיינקר, בת 22, בגין התעללות שיטתית ואכזרית בפעוטות בגן הילדים בו עבדה בנתניה, לאחר שמעשיה נחשפו בתיעודי מצלמות האבטחה. על פי כתב האישום, היא תועדה בכ-60 מקרים שונים כשהיא צובטת, בועטת, סוטרת - ואף מרססת חומרי ניקוי על הפעוטות, "ביצעה את המעשים בשיטתיות, מתוך אכזריות, ביזוי והשפלה"

גן ילדים סגור. אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה | צילום: רויטרס

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (ראשון) נגד שלי שיינקר, סייעת בת 22 שעבדה בגן הילדים "הגן השקוף" בנתניה, בגין עשרות מעשי התעללות ותקיפות נגד 12 פעוטות. עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי מרכז גם בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד הנאשמת.

בעקבות חשדות שהתעוררו בקרב הורי הפעוטות, שגילם נע בין 7 חודשים לשנה וחצי, נבדקו תיעודי מצלמות האבטחה בגן - בהם נחשף היקף מעשיה האזכריים של שיינקר, שתועדה תוקפת פעוטות בכ-60 מקרים שונים.

מתיעודי מצלמות האבטחה המתוארים בכתב האישום עולה כי במקרים רבים שיינקר דחפה את הפעוטות, הכתה אותם, סטרה להם ומשכה בשערם, תוך שהתעלמה מבכיים. במקרים אחרים בעטה בהם ברגליה, צבטה אותם, תפסה בחוזקה בפניהם, משכה אותם באלימות והשליכה אותם, גם בעת שישנו.  בשני מקרים הסייעת אף ריססה חומר ניקוי לעבר הפעוטות, ובתקרית נוספת גררה כיסא ודחפה עימו בחוזקה פעוט שזחל על הרצפה.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
בית המשפט המחוזי מרכז בלוד | צילום: חדשות 13

במסגרת כתב האישום נגדה, שיינקר מואשמת בריבוי עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש והתעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי. בתשעה מתוך שנים עשר האישומים מיוחסת לשיינקר גם עבירה של התעללות שהתבטאה בכך שביצעה את מעשי התקיפה בשיטתיות, מתוך עמדת כוח כנגד פעוטות חסרי אונים שאינם יכולה להגן על עצמם, בשעה שהיא זו שהופקדה לשמור על שלומם.