מאסר בפועל ושלילת רישיון: צוות מיוחד ייאבק באלימות בכבישים

פרסום ראשון: בעקבות העלייה בכמות מקרי האלימות בכבישים, המשטרה הקימה צוות מיוחד שייבחן צעדים למלחמה בתופעה, ביניהם חילוט רכבו של נהג תוקף ורישות מצלמות בצמתים עם "פוטנציאל לתקיפות". זאת לאחר שרק הערב ניסה נהג לדרוס רוכב אופנוע בבאר שבע איתו נקלע לעימות

זמן צפייה: 02:46

בעקבות עלייה בכמות מקרי האלימות בכבישי ישראל, לחדשות 13 נודע הערב (רביעי) כי המשטרה הקימה צוות מיוחד לטיפול בנושא, בראשות מפקד אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר. הצוות כולל נציגים מהפרקליטות וממשרד התחבורה, יחד עם נציגים נוספים מגופים שעוסקים בעניין.

הצוות כבר החל לגבש עמדות שונות, ובוחן סוגי עונשים שיוטלו על נהגים תוקפים. בין האפשרויות, חילוט רכבו של נהג שתקף נהג אחר במהלך נסיעה, שלילת רישיון לנהגים תוקפים על ידי קצין משטרה, קידום חקיקה של עונש מאסר בפועל לאדם שהורשע בתקיפת נהג בכביש, ורישות מצלמות בצמתים שנמצאו עם "פוטנציאל לתקיפות" לפי תוצאות סקר שהמשטרה עורכת בימים אלה.

אלימות בכבישים
אלימות בכבישים

במחקר שהמשטרה ביצעה בנושא, התגלה שהגיל הממוצע של תוקף בכבישים בישראל הוא בין 17 ל-24, בעוד שבעולם הגיל הממוצע הוא 36. בנוסף, עולה כי מאז שנת 2020 נפתחו כ-3,000 תיקים בנושא אלימות בכביש, ונעצרו כאלף בני אדם בגין אירועים שכאלה.

בתוך כך, ניסיון דריסה מתרחש הערב בצומת אילן רמון שבבאר שבע, כשבין נהג רכב פרטי ורוכב אופנוע מתפתח עימות שכולל זריקת אבנים. בשיאה של הקטטה חוזר הנהג אל רכבו, מנסה לדרוס את רוכב האופנוע, ואז חוצה את הצומת באור אדום. האירוע הסתיים ללא נפגעים, וכחולי המדים פתחו במרדף אחר הנהגים המעורבים שטרם נתפסו.

נזכיר כי אמש עצרה המשטרה תושב עכו כבן 19, בחשד שתקף נהג רכב, תושב העיר בן 80. המשטרה חקרה את המקרה לאחר שקיבלה דיווח בנוגע לתקיפת הנהג המבוגר, ומהחקירה עלה כי הצעיר פגע עם רכבו במכונית של הקורבן, וכזה פנה אל החשוד בבקשה לפרטים - החשוד תקף את הקורבן במכות ובאגרופים וגרם לו לחבלות. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית המשפט השלום בעכו.

תקיפת נהג אוטובוס בקריית אתא
תקיפת נהג אוטובוס בקריית אתא

גם נהגי התחבורה הציבורית סובלים מריבוי מקרי האלימות בכבישים, כשרק ביום שני השבוע נעצר צעיר בן 16, תושב שכונת קריית שמואל בחיפה, בחשד שתקף יחד עם אחרים נהג אוטובוס בשדרות ההסתדרות בצומת קריית אתא לפני כמה ימים.

מהחקירה עולה כי מספר נערים שהיו על האוטובוס סברו כי הנהג לא דיבר בכבוד לאישה מבוגרת שעלתה לאוטובוס, ועל רקע זה תקפו אותו באגרופים וריססו לעברו גל פלפל. בהמשך הנערים השליכו סלע לעבר שמשת האוטובוס וניפצו אותה.

כתוצאה מהתקיפה נהג האוטובוס נפצע באורח קל ופונה למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה. בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר את הארכת מעצרו של החשוד בבית המשפט השלום בקריות, ומהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים.