לראשונה מאז פרוץ המלחמה: כתב אישום לבן 19 ששיתף סרטוני חמאס

בראהים רגבי, צעיר תושב ירושלים, מואשם בהסתה לטרור לאחר שפרסם ב-7 באוקטובר קטעי וידאו בהם ניתן לראות חדירות לישובים, גופות של אזרחים ישראלים לאחר שנרצחו, ירי רקטות ועוד. כמו כן, עו"ד מהצפון נחקר באזהרה לאחר ששיתף סרטון בשם "נגד ישראל ובעד החמאס"

זמן צפייה: 01:04

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד אבראהים רגבי, תושב העיר כבן 19, בגין עבירות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. מדובר בכתב האישום הראשון על הסתה לטרור מאז השבת בה פרצה המלחמה. הפרקליטות מבקשת לעצור את רגבי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. כמו כן, עו"ד מהצפון נחקר באזהרה אתמול לאחר שפרסם סרטון התומך בחמאס.

על פי כתב האישום, ב-7 באוקטובר העלה רגבי לסטאטוס הוואטסאפ שלו שני סרטוני שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, וכן דברי תמיכה והזדהות עם החמאס "זאת בשעה שמדינת ישראל הותקפה, אזרחיה נטבחו, וחלק מיישובי הדרום היו נתונים למתקפת טרור רצחנית".

באחד הסרטונים ששיתף רגבי נראים כמה קטעי וידאו בהם מצולמים פעילי חמאס בתוך ערי ישראל, רכובים על מכוניות ומניפים כלי נשק, מסתובבים רגלית עם כלי נשק, מכוונים אותם לעבר בתים ופורצים אליהם. כמו כן, בסרטון נראות גם תמונות גופותיהם של אזרחים ישראלים לאחר שנרצחו, ירי טילים ושריפת רכבים במקומות שונים.

ברקע לסרטון, לצד לב בצבע ירוק המופיע בתחתית העמוד המזוהה עם הארגון, שני שירי הלל לחמאס בשפה הערבית בזו הלשון: "תכתוב על כל חרב של מוחמד דף, הרעיד את האויבים חורף, קור וקיץ. הזהרנו אותם אבל הם לא לקחו את זה בחשבון, והיום האזהרות אינן מועילות ובהנחיית דף, הגדודים שלנו נשארים שם ולא עוזבים". כאשר התבקש, הפיץ הנאשם את הסרטון המסית לכל אחד מחבריו שפנה אליו בהודעה פרטית.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2319101307' autoplay='0' credit='' desc='עו"ד ראפי מסאלחה בבית המשפט, היום' poster='' kid='1_z3o7wvhl' duration='72']

בנוסף, עו"ד ראפי מסאלחה, תושב הצפון, נחקר באזהרה אתמול לאחר ששיתף את הסרטון בשם "נגד ישראל ובעד החמאס", ושוחרר - והיום כבר הגיע לייצג נאשם בבית משפט השלום בנצרת, שם חיכה לו עו"ד ארגוב ארצי שצעק לכיוונו: "אין הרוגים? אין נרצחים? אין ילדים מתים?".