פרשת לוזון: המשטרה עצרה חשוד נוסף בפרשה - בן של שופט

לאחר פרסת הסרטון המיני של איש העסקים עמוס לוזון, שלושה חשודים נעצרו בפרשה בחשד שסחטו אותו. החשודים, אחד מהם קטין ובן של שופט, צילמו את לוזון בעצמם ודרשו ממנו 13 וחצי אלף שקלים. השלושה נעצרו ושיתפו פעולה בחקירתם

זמן צפייה: 04:02

פרסום ראשון: חשוד נוסף, בנו הקטין של שופט בבית משפט מחוזי, נעצר הערב (שלישי) בפרשת סחיטת איש העסקים עמוס לוזון. מדובר בחשוד השלישי במעורבות בפרשה, לאחר שהיום נעצרו שני חשודים תושבי כפר שמריהו  בשנות ה-20 לחייהם. אחד מהם הוא בנו של בעליה של חברה ציבורית גדולה, והשני, שהודה בחקירה שצילם את הסרטון האינטימי של לוזון, הוא בנו של איש עסקים מוכר שהיה בעבר יו"ר קבוצת כדורגל.

מחקירת המקרה התבררו פרטים חדשים, לפיהם החשודים התקשרו תחילה ללוזון ודרשו ממנו 13 וחצי אלף שקלים על מנת שלא יפרסמו את הסרטון המיני. לאחר שסירב, פנו החשודים לבנה של אירית רחמים - זוגתו לשעבר של לוזון, ודרשו ממנו את הכסף. לבסוף לוזון התלונן במשטרה והם נעצרו.

השלושה שיתפו פעולה בחקירה, אחד מהם מודה שהוא צילם את הסרטון, השני העביר למישהו אחר והחשוד השלישי, הקטין, הוא שביצע את הסחיטה ונחקר הערב. מחר הוא יובא להארכת מעצר.

Whatsapp Image 2023 08 08 At 2
אחד החשודים בסחיטת עמוס לוזון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מוקדם יותר היום, במהלך הדיון, טען נציג ימ"ר מרכז, רס"ב רפי מזרחי, כי "מעבר לאופי העבירות של ניסיון סחיטה יש פה גם עבירה של הטרדה מינית. תיעוד אקט מיני בתוך מבצרו של אדם, התמונה חמורה ביותר". אחד החשודים שמר בחקירתו על שתיקה בחלק מהזמן, וסיפר מה הוא יודע על הסרטון ועל מי שצילם אותו לטענתו, אך הכחיש כל קשר לסחיטה.

עו''ד תמיר סננס וחוקר הימ''ר רס''ב רפי מזרחי היום בדיון
עו''ד תמיר סננס וחוקר הימ''ר רס''ב רפי מזרחי היום בדיון | צילום: חדשות 13

עורכי הדין נתי שמחוני ועלא תילאווי, המייצגים את אחד החשודים, אמרו: "מרשי קיבל את הסרטון כמו כולם. הוא צפה בסרטון ולא עשה בו שימוש לרעה. אדם אחר ביקש ממרשי שיעביר לו הסרטון. זה לא נאה אבל הוא עשה זאת. אותו אדם יוצר קשר עם בנו של לוזון וככל הנראה רוצה לעשות מעשה. למרשי אין קשר. לא בתכנון ולא בסחיטה".

עורכי הדין נתי שמחוני ועלא תילאווי היום בבית המשפט
עורכי הדין נתי שמחוני ועלא תילאווי היום בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לוזון, כזכור, תועד כזכור במפגש אינטימי בבריכה בביתו - ולדבריו אדם התקשר אליו ודרש ממנו כסף בתמורה לאי הפצת הסרטון. לוזון לא שילם והסרטון הופץ, כאשר במקביל נורו יריות לעבר בית פרודתו ואם ילדיו בפתח תקווה. בעקבות האירועים הללו החליט מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון להטיל החקירה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, ואלה ביצעו פעולות חקירה סמויות עד אשר כאמור הבוקר נעצרו חשודים במעשה.

עמוס לוזון ואירית רחמים סוגרים את האייטם
עמוס לוזון וזוגתו לשעבר אירית רחמים | צילום: רפי דלויה

לוזון סיפר למקורביו לאחר האירועים: "זה משגע אותי, אין לי שום כיוון ואני לא מסוכסך עם אף אדם. הדבר היחיד שעולה לי זה שמי שהפיץ את הסרטון ביצע את הירי כדי שלא ידברו על הסרטון". עם זאת, עבריין מהמרכז שמכיר את פרטי האירועים טוען כי לא מדובר בטעות בזיהוי בשום אופן וכי האירועים מהווים מסר ב"דואר אקספרס" ללוזון: "הוא יודע בדיוק איזו טעות הוא עשה - ובטח ובטח שהוא לא יספר מה הטעות".