המשטרה נגד ראש העיר לוד: "מסמך העירייה עומד בסתירה למדיניות"

לאחר מכתב הפסקת האש של ראש העיר יאיר רביבו, במשטרה הגיבו כי "כל פרסום המציג לכאורה 'הורדת רגל מהגז' וצמצום האכיפה חסר כל אחיזה במציאות". זאת, לאחר שרביבו התחייב שיימנע ככל האפשר ממעצרים והריסות בעיר

זמן צפייה: 21:12

משטרת ישראל עדכנה היום (ראשון) כי תמשיך לפעול כרגיל נגד האלימות והפשיעה בעיר לוד "בניגוד למסמך מטעם העירייה העומד בסתירה למדיניות האכיפה". זאת, לאחר שראש עיריית לוד יאיר רביבו פרסם מסמך עליו חתם יחד עם כמה מראשי משפחות ערביות בעיר והבטיח שיימנע מהריסות ומעצרים לתקופה של שלושה שבועות.

המסמך עליו חתם ראש העיר פורסם על ידיו והוא כולל חתימות של מספר ראשי משפחות בעיר: שייח' יונס, אבו אוסאמה, אבו טלאל, כמאל וכן חבר מועצת העיר אבו שריקי. במסמך, עליו חתם גם רביבו עצמו, מתחייבים כל החותמים על "הודנה" - הפסקת אש למשך שלושה שבועות.

המסמך פורסם ביום שישי האחרון והיום הוציאה המשטרה הודעה בנושא בה כתבה כי היא "ממשיכה בפעילותה המבצעית כנגד הפשיעה האלימה ברחוב הערבי בלוד, וזאת בניגוד למסמך מטעם העירייה העומד בסתירה למדיניות ופעילות האכיפה בשטח".

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
מסמך ה''הודנה'' עליו חתם ראש העיר

תגובת המשטרה מתייחסת לחלק במסמך בו מתחייב ראש העיר כי הוא ישוחח עם מפקד התחנה המקומית ו"יימנע ככל האפשר ממעצרים והריסות". בתום שלושת השבועות של הפסקת האש תיערך סולחה לכלל הצדדים.

במשטרה ככל הנראה לא שמחו לראות התחייבות להימנע ממעצרים ובהודעתם נכתב גם כי "מיפקדה מבצעית מיוחדת של משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות כנגד הפשיעה האלימה ברחוב הערבי, לרבות חיפושים , מעצרים ותפיסת אמצעי לחימה וכן אכיפה כלכלית, תעבורתית, יישום צווי הריסה, אכיפת רישוי עסקים ועוד".

"זה המקום להדגיש כי כל פרסום אחר, המציג לכאורה 'הורדת רגל מהגז' וצמצום האכיפה, בפרט בעת הזו, שגוי, טועה ומטעה וחסר כל אחיזה במציאות. נמשיך לאכוף ביתר שאת למען שלום הציבור ובטחונו ובהתאם לאסטרטגיה ההתקפית".