האדמו"ר מגור אישר: אם נתניהו יתפטר - ליצמן יוכל לכהן כשר

גורמים ביהדות התורה אישרו כי אף ההתנגדות העקרונית של המפלגה למלא תפקידי שרים בממשלה, קיבל סגן שר הבריאות אישור להתמנות לשר – אם יעביר רה"מ את סמכותיו כשר בעקבות כתבי האישום נגדו

זמן צפייה: 01:35

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: האדמו"ר מגור אישר אמש (שבת) באופן חריג לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לכהן כשר – אם יתפטר נתניהו מתיקי השרים שבהם מחזיק בעקבות כתבי האישום נגדו. זאת על אף ההתנגדות העקרונית של מפלגת יהדות התורה למלא תפקידי שרים בממשלה. כך על פי גורמים במפלגה.

בעקבות פניות אליו מהזירה הפוליטית, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יעסוק בימים הקרובים בשאלה אם נתניהו צריך להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, הרווחה, התפוצות והחלקאות. זאת לאחר הגשת כתבי האישום נגדו. על פי ההערכה, מנדלבליט אכן ינחה את נתניהו להתפטר. כך פורסם אמש במהדורת השבת עם הילה קורח.

היועץ ידון גם בשאלה אם ראש ממשלה יכול לכהן בממשלת מעבר תחת כתב אישום בשוחד. גורם משפטי מסר לחדשות 13, כי אם יהיו בחירות ונתניהו יהיה מועמד להרכיב ממשלה - היועץ יתקשה להגן על זה בבג"ץ, לכן הוא ינחה את נשיא המדינה ראובן ריבלין לא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, כך לפי גורם משפטי. בנוסף על כך, מנדלבליט לא יגן בבג"ץ על חסינות שתינתן לנתניהו על ידי הכנסת.

עוד בחדשות 13:

הערכה: היועמ"ש ינחה את נתניהו להתפטר מתפקידי השרים

ח"כים ושרים בליכוד: "מתייעצים כיצד לחלץ המפלגה מידי נתניהו"

סער ביקש לכנס את מרכז הליכוד: "יש לקבוע פריימריז תוך 14 יום"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: החדשות 13

ביום שישי פורסם כי ח"כים ושרים בליכוד מקיימים התייעצויות לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו, כיצד להביא להדחתו.

אותם ח"כים ושרים במפלגה אומרים בשיחות סגורות כי "עידן נתניהו מתקרב לסיומו", כי הוא "כבר לא יביא שלטון לליכוד", וכי "אנחנו עושים חושבים כיצד לחלץ את המפלגה מידיו". ח"כים במפלגה אומרים שגם אם יקבלו הצעה לתפקיד שר ידחו אותה, שכן מינוי לתפקיד כזה יפגע ביוקרה הפוליטית שלהם.

יו''ר כחול לבן, בני גנץ
יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר באותו יום פנתה מפלגת כחול לבן למנדלבליט ולראש הממשלה נתניהו עצמו, בדרישה שהאחרון יתפטר באופן מיידי מכל תפקידיו כשר בממשלה. זאת, לטענתה, בהתאם להחלטת העליון לפיה שר אינו יכול לכהן בתפקידו תחת כתב אישום.  "לפיכך, חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל", כתבה כחול לבן לנתניהו.

בתוך כך, חברת הכנסת איילת שקד התייחסה להחלטה להעמיד את נתניהו לדין ואמרה ברקע מתקפת נתניהו על מערכת המשפט כי "מנדלבליט הוא אדם ישר שמקבל את החלטותיו באופן עצמאי בהתאם לראיות ולדעתו המקצועית. גם אם אנחנו לא מסכימים ויש מחלוקת על חלק מההחלטות שלו, צריך לדעת שהמניעים שלו הם בהחלט מקצועיים". עם זאת, הוסיפה שקד כי "אין שחר לכך שנתניהו לא יכול לקבל את המנדט, ב-21 הימים רק חברי הכנסת קובעים למי יינתן המנדט".