מתלוננת נגד לייפר על מינוי ליצמן לשר: "סטירה בפרצוף הצדק"

דסי ארליך זעמה בריאיון לחדשות 13 על מינוי יו"ר יהדות התורה, החשוד כי סייע לנאשמת בעבירות מין בקטינות לחמוק מהעמדה לדין באוסטרליה, לשר הבריאות: "החלטה שהופכת את ישראל למושא ללעג"

זמן צפייה: 00:28

מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות הבוקר (ראשון) מעורר סערה, בצל החשדות וההמלצה להעמידו לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר. כזכור, בחודש ספטמבר המליצה המשטרה להעמיד את ליצמן לדין, בגין עבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד. בין השאר, חשוד ליצמן כי סייע ללייפר לחמוק מהסגרתה לאוסטרליה – לצורך העמדתה לדין בגין עבירות מין בקטינות.

דסי ארליך, אחת המתלוננות נגד לייפר, התייחסה למינוי בריאיון לחדשות 13, ואמרה כי "ההמלצה של נתניהו למנות את ליצמן לשר הבריאות הרסה וזעזעה אותנו לחלוטין", ארליך הוסיפה: "העובדה שאיש שלכאורה טייח התעללות ועזר לתוקפת לברוח מהצדק מכהן כשר הבריאות, הופכת את ישראל למושא ללעג. בעיניהם של כל מי שעוקבים אחר הפרשה מסביב לעולם, זוהי סטירה בפרצוף הצדק והמוסר".

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, התייחסה אף היא למינוי: "החלטתו של רה"מ למנות את ליצמן לשר הבריאות היא מעשה מחפיר. ההתעלמות של נתניהו מהחשדות הקשים נגד ליצמן היא סטירת לחי קשה לכל נפגעות האלימות המינית של מלכה לייפר ולנפגעי אלימות מינית בכלל. החלטתו של רה"מ פוגעת באמון הציבור ובממשל תקין והיא בלתי סבירה לחלוטין".

עוד בחדשות 13:

ליצמן על החשדות נגדו: "מצפוני נקי ולא פעלתי ממניעים פסולים"

הדיון על כשירות לייפר נדחה לאחר שהפסיכיאטר ביקש דחייה בטלפון

רשמית: יעקב ליצמן מונה לשר הבריאות

דסי ארליך, חוותה התעללות מינית מצד מלכה לייפר
דסי ארליך, חוותה התעללות מינית מצד מלכה לייפר | צילום: המגזין עם אשרת קוטלר בנגל

כאמור, בחודש ספטמבר המליצה המשטרה להעמיד את ליצמן לדין. החקירה נגדו נקראה "תיק 1452", במסגרתה נחקרו מספר אירועים שבהם עלה החשד כי ליצמן ניצל את מעמדו ומרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע על שיקול דעתם של מגוון גורמי מקצוע הכפופים לו במשרד.

הפרשה העיקרית סביבה יומלץ להעמיד לדין את ליצמן אינה פרשת לייפר, אלא הפרשה שבה חשוד ליצמן שהציע שוחד לעובדי משרד הבריאות על מנת שלא יסגרו מעדניה בבעלות חברו. בפרקליטות רואים בזה ניסיון חמור של ניצול מעמדו, מרמה והפרת אמונים והצעת שוחד.

מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה
מלכה לייפר, החשודה שאנסה תלמידותיה כשניהלה ביה''ס באוסטרליה | צילום: צילום מסך

במהלך חקירתו התייחס ליצמן לחשדות נגדו, ואמר: "איני יכול להתייחס לדברים מלבד האמירה אותה השמעתי מתחילת הדרך שמצפוני נקי ושחלילה לא פעלתי במקרים אלה שנחקרו כמו באף מקרה אחר ממניעים פסולים". את הדברים אמר בכנס ועידת ישראל לרפואה בבנייני האומה.

"מטבע הדברים כולכם סקרנים לשמוע התייחסות שלי לפרשה שנחקרה והועברה על ידי המשטרה לפני מספר ימים לפרקליטות ולהחלטת היועמ"ש", אמר ליצמן. "טיפול בפניות ציבור הוא ערך עליון ותמיד פעלתי לסייע לכל אחד על פי החוק בלבד. אני משוכנע שזו גם תהיה מסקנתם של הגורמים המוסמכים ושל היועץ המשפטי לממשלה".