הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד חולדאי: "הסית לאלימות ומרד אזרחי"

לאחר שבריאיון לחדשות 13 מההפגנה מחוץ לכנסת אמר ראש עירייתץ תל אביב כי "דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות רק לאחר שפיכות דמים", בליכוד הגישו נגדו תלונה בטענה להסתה לאלימות ומרי אזרחי

זמן צפייה: 01:53

מפלגת הליכוד הגישה היום (שני) תלונה במשטרה נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בטענה כי הוא הסית לאלימות ומרי אזרחי, לאחר שבריאיון לחדשות 13 מההפגנה מחוץ לכנסת הוא אמר כי "מדינות יכולות להפוך מדמוקרטיות לדיקטטורות, כמו שקורה אצלנו. דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיות - רק לאחר שפיכות דמים".

חולדאי הגיע להפגנה נגד המהפכה המשפטית, ואמר בחדשות 13: "זאת ההיסטוריה של העולם. מדינות הופכות לדיקטטורות באמצעות שימוש בכלים דמוקרטיים. ראינו דברים נוראיים, כולל מאלה שאנחנו סבלנו מהם כעם. מדינות לא חוזרות להיות אחר כך דמוקרטיות, אלא בשפיכות דמים".

זמן קצר לאחר מכן, בעקבות הסערה שהתעוררה, הבהיר חולדאי את דבריו: "דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על הדברים: "היועצת המשפטית לממשלה חייבת להורות באופן מיידי על חקירה נגד רון חולדאי. לראש עיריית תל אביב אין חסינות ואין שום פריבילגיה להסית לרצח. הקריאה שלו היא חמורה והוא חייב להיחקר עליה ולעמוד לדין".

השר גלית דיסטל אטבריאן כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "רון חולדאי צריך לשבת בחקירה תחת אזהרה שבסופה תהיה המלצה מפורשת להעמדה לדין. ראש עיר שקורא לרצח אחים ושפיכות דמים ברחובות חייב לסיים את דרכו בכלא. חלאס עם הסלחנות הזאת כלפי בכירי הפריווילגיה שפועלים למיטוט המדינה. אם אחד מהם ייענש עד הסוף וכמו שצריך - השאר ילמדו לרסן את עצמם".