קרוביו של יובל קסטלמן: "המשטרה שיקרה, מח"ש קוברת את האמת"

בהצהרה בתל אביב, אמרו בני משפחתו של קסטלמן, שנורה למוות בזירת פיגוע בירושלים, כי "לצערנו, יותר מחודשיים אחרי שמח"ש פתחה בחקירה - לא קרה דבר". הוא קרא לפרקליט המדינה לפתוח בחקירה: "עד עכשיו לא חקרו את השוטרים שנכחו באירוע. גם הרופא לא תושאל". שקד, אחיו של יובל:"המשטרה מטייחת"

זמן צפייה: 00:40

"איבדנו אמון במשטרת ישראל. הגיע אלינו קצין בכיר שניסה להסביר למה אין צורך בנתיחה. הוא שיקר במצח נחושה". משה קסטלמן, אביו של יובל ז"ל, שנורה למוות על-פי החשד בידי סמל-ראשון אביעד פריג'ה בזירת פיגוע בירושלים, אמר הערב (רביעי) בהצהרה בתל אביב, כי "לצערנו, יותר מחודשיים אחרי שמח"ש פתחה בחקירה - לא קרה דבר". הפרשה נחשפה לראשונה על-ידי יוסי אלי בחדשות 13.

האב הוסיף: "אנו קוראים לפרקליט המדינה לפתוח בחקירה. עד עכשיו לא חקרו את השוטרים שנכחו באירוע. גם הרופא לא תושאל". שקד, אחיו של יובל קסטלמן, אמר: "יובל סיכל פיגוע, אנחנו מנסים לסכל טיוח. לא יודע למי יש אינטרס לפגוע ככה? קצין משטרה שמגיע ומשקר לנו בשבעה - זה יותר מזה. זה לא רק הסיפור שלנו. אם המשטרה בחרה לטייח - זה לא רק אצלנו. זה קורה בעוד מקומות".

עו"ד עמית שלף, המייצג את משפחת קסטלמן, אמר: "אם ביובל עשו וידוא הריגה - מח"ש עושה 'וידוא מריחה' וקוברת את האמת. צריך לבדוק עוד תיקים, לא רק את התיק הזה. יש פה טיוח". עו"ד דניאל חקלאי, המייצג גם הוא את משפחת קסטלמן, הוסיף: "משטרת ישראל ומח"ש מפקירות את גיבור ישראל. הוא לא היה צריך לרוץ לתופת; הוא בחר בכך. הוא הוצא להורג. משטרת ישראל הייתה צריכה לפעול בצורה קפדנית, ובוודאי לא לשקר למשפחה ולהגיד שדיברו עם הרופא - כשזה לא קרה".

כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בדצמבר האחרון נחשפו בחדשות 13 הממצאים הראשוניים מדו"ח הנתיחה הפתולוגית שבוצעה בגופתו של קסטלמן. לפי המסקנות הראשוניות, נראה שזווית הפגיעה תואמת לירי שביצע פריג'ה - החשוד בהמתה בקלות דעת. כמו כן, הקליע הראשון ניתז מפלג הגוף התחתון - לפניו של קסטלמן. המשמעות: הקליע השני תרם למותו, מה שמחזק את החשדות נגד פריג'ה, שכן מדובר בירי לא-חוקי שבוצע לכאורה כשקסטלמן הרים את ידיו והתחנן על חייו. יום קודם לכן נערך דיון בבית הדין הצבאי בבית ליד בעניין הארכת מעצר הבית של פריג'ה. הפרקליטות הצבאית סיפקה תשובה דרמטית בעניין  - טענה: "לטעמנו, יש התקדמות בחומר החקירה שמעבה את החשד נגד החשוד, לרבות הקשר למוות".