בצל סכסוך משפחות אלים: תושב רמלה הואשם ברצח מלפני חודש וחצי

יומיים לאחר שהוגשה נגדו הצהרת תובע, ולאחר שאחיו נורה למוות השבוע ברחוב שבט יהודה בעיר, הוגש כתב אישום נגד אימן מוסראתי, המואשם בשיבוש מהלכי משפט, השמדת ראיות וברצח של מרוואן אלוואחוואח - שנורה למוות ברכבו בחודש אוגוסט

חיסול בלוד: מרוואן ווחוואח נורה למוות מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבעיר

כתב אישום הוגש היום (שישי) כנגד אימן מוסראתי, בן 32 מרמלה, לבית המשפט המחוזי מרכז בגין רצח, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיות. מכתב האישום שהגיש הבוקר עורך הדין עומר סגל–רוזנבוים, עולה כי על רקע סכסוך מתמשך בין משפחתו של מוסראתי למשפחתו של מרוואן ארפפאן אלוואחוואח בן ה-56 מלוד, החליטו מוסראתי ואנשים נוספים, שפעלו יחד כחוליית חיסול, להמיתו.

לשם ביצוע הרצח, הצטיידה חוליית החיסול בין היתר ברכבים גנובים, כלי נשק וחומר בעירה להשמדת הראיות. החוליה החליטה לרצוח את ארפפאן בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה, לכן, עקבו אחריו באמצעות שני הרכבים הגנובים כשנסע לעבודתו.

זירת ניסיון הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כשיצא בחזרה לכיוון ביתו והגיע ללוד, איגפו אותו האחרים מקדימה באופן שחוסם את הנסיעה, ומוסראתי ונוספים ברכב השני מאחור. שניים שהיו ברכב מלפנים יצאו לכיוונו של ארפפאן, ירו לעברו מטווח קצר וגרמו למותו. מוסראתי חלף על פניהם והמשיך למקום המפגש שנקבע לאחר הרצח, שם הוצת הרכב ממנו יצאו השניים שירו.

הרכב השני הוסתר בחניון בתל אביב, ולאחר כמה ימים, הגיעו מוסראתי ועוד שני אנשים כדי להחזיר את לוחית הרישוי המקורית לרכב ולהעלים אותו, אך נעצרו בדרך. בבקשת המעצר (מצ"ב) שהגיש עורך הדין סגל רוזנבוים צוין כי "מדובר ברצח שתוכנן בקפידה – המשיב והאחרים התנהלו כחוליית חיסול מקצועית, מאורגנת ומתוכננת – ארבו, עקבו ובשעת כושר חיסלו את המנוח בצהרי יום שישי באמצע רחוב סואן בלוד לעיני עוברי אורח".

כתב האישום מייחס למוסראתי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק ותחמושת, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט.

מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח היום בלוד
מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח בלוד

כאמור, ביום רביעי הוגשה הצהרת תובע נגד מוסראתי, אחיו של קורבן הרצח שאירע השבוע בעיר, בחשד למעורבות ברצח מרוואן אלוואחוואח, שנורה למוות ברכבו בעיר לפני כחודש וחצי. עם התקדמות החקירה, עצרו בלשי הימ"ר מספר חשודים תושבי לוד, בחשד למעורבות בפעילות פלילית הקשורה לאירוע הרצח, לרבות חשד לשיבוש והשמדת ראיות, ובהתאם לצורכי החקירה בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו מעת לעת של מוסראתי.

מרוואן נרצח שנה לאחר שאחיינו אנאס אלוואחוואח, שהיה תלמיד מצטיין, נרצח גם הוא. על פי גורם משטרתי, הרצח הגיע כנקמה על רצח אחר שאירע שבועות קודם לכן בעיר. גורם במשטרה אמר אז כי אנאס ככל הנראה לא היה מעורב בסכסוך, אלא להיפך: הוא היה בחור צעיר שהתרחק מעולם הפשע - וזו הסיבה שהפך למטרה. ביום שלישי, אחיו של מוסראתי, כבן 30, נורה למוות בלוד. צוותי מד"א שהגיעו לזירה ברחוב שבט יהודה בעיר מצאו אותו ללא סימני חיים עם פציעות חודרות, ונאלצו לקבוע את מותו.