"נראה כאילו באנו לעשות סולחה": הגיבושון של להב 433 - והמבוכה

במשטרה נוהגים לערוך ימי יחידה במקומות שונים, אך ביחידה הכלכלית בחרו לבקר דווקא בתעשייה האווירית שבכיריה נחקרו על ידם בשנת 2018. בחירת היעד של היחידה הרימה לא מעט גבות, שכן מי שנאם בפניהם, בין היתר, היה יו"ר הוועד של עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ - שהיה אחד הנחקרים

זמן צפייה: 01:37

במשטרת ישראל נוהגים לערוך ימי יחידה במקומות שונים, אך ביחידה הכלכלית בלהב 433 בחרו לבקר דווקא בתעשייה האווירית אשר בכיריה נקחרים על ידם, כך פורסם לראשונה הערב (שני) במהדורה המרכזית. בחירת היעד של היחידה הרימה לא מעט גבות שכן מי שנאם בפניהם בין היתר היה יו"ר הוועד של עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ - שגם נחקר על ידם.

כץ גם לא הסתיר את רגשותיו בנאומו, ובתיעוד מהאירוע הוא נשמע כשהוא אומר: "התהפכה לנו הבטן לארח את שוטרי, חוקרי ומפקדי יחידת להב 433, היחידה הכלכלית - זו אותה יחידה שב-22 במרץ 2017, אני לא אשכח לעולם את התאריך הזה...".

קצינים בכירים בלהב 433 טוענים בפני חדשות 13 כי "לכל הפחות היה צריך לבחור מקום אחר, וכי לא חסרים מקומות עבודה - זה נראה כאילו באנו לעשות איתם סולחה".

כאמור, בכירי התעשייה האווירית נחקרו על ידי היחידה הכלכלית בשנת 2018, בהם גם השר חיים כץ ובנו יאיר. בפרקליטות החליטו כי רק כנגד חלק מהבכירים ישנן ראיות וגם הוגש נגדם כתב אישום.

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בטענות מופרכות ותלושות מן המציאות. ביקור היחידה היה באחת התעשיות הביטחוניות של מדינת ישראל, שעוסקת בפרוייקטים לאומיים של המדינה וכחלק מתהליכי העשרה, העמקה, לימוד וחשיפה לעולמות תוכן ואתגרים ניהוליים. מתווה הביקור שבמהלכו לקחו חלק בכירי התעשייה האווירית, אושר והיה ידוע מראש ומעיד על פתיחות המשטרה, ובניגוד לנטען אין בכך כל פגם. כל טענה אחרת, שיש בה כדי להטיל דופי בהתנהלות היחידה, מנותקת מהאמת ומקורה בקטנוניות ותו לא".