המפכ"ל: "מבטיח שהמשטרה תישאר א-פוליטית, אף אחד לא יפחיד אותנו"

אחרי המתקפה של ח"כ דוד אמסלם במליאת הכנסת, רנ"צ שבתאי אמר כי המשטרה תקפיד על "אכיפה שוויונית, על חופש המחאה וחופש הביטוי". עוד הוא הוסיף כי הוא מקווה שהמשטרה תתעצם בכוח אדם איכותי, וציין כי חסרים 1,600 שוטרים

המפכ"ל קובי שבתאי בכנס האבטחה של ישראל

אחרי המתקפה של ח"כ דוד אמסלם אמש במליאת הכנסת, המפכ"ל קובי שבתאי נשא דברים הבוקר (שלישי) בכנס האבטחה של ישראל, ואמר כי הוא מבטיח שהמשטרה תישאר א-פוליטית, שעובדת בשוויוניות. "נקפיד על אכיפה שוויונית, על חופש המחאה וחופש הביטוי באשר הוא בלי הבדלים של דת, גזע או מין ושיוך כזה או אחר", אמר המפכ"ל, "ובעדינות - אף אחד לא יפחיד אותנו".

"אנחנו בתקופה מורכבת מאוד", אמר המפכ"ל בפתח דבריו, "אנחנו לפני פרק עוד יותר מאתגר - המחאות ששואבות את כל משטרת ישראל לאורך כל ימות השבוע, אתגר הטרור וההשפעות של כל מה שקורה, מעורבות של גורמים חיצוניים ששיש להם אינטרס לפגע בנו וכל זאת לצד האיומים הפליליים ששכחנו אותם. כבר לא מדברים עליהם אבל יום יום אנחנו עוסקים בזה ועושים פעולות חכמות נגד משפחות פשע פרוטקשיין אמל"ח לא חוקי משילות וכו'".

"עברנו את 2022 עם תוצאות מכובדות", הוסיף שבתאי, "המשטרה עדיין קטנה על המשימות שיש לנו. היתה ירידה של רצח במגזר הערבי והיתה עליה חדה בסיכולים של מקרי רצח בחברה הערבית. ממשיכים להילחם באמל"ח הלא חוקי. הפעלנו סוכנים שהביאו למעצר של מאות סוחרי אמל"ח, עליה בתפיסת כלי הנשק. לכל זה מתווסף גם עליה בכתבי האישום".

בהמשך התייחס המפכ"ל למחסור בכוח האדם במשטרה ואמר: "מקווה שמשטרת ישראל תתעצם בכוח אדם איכותי, בשכר. לשמחתי את 2022 עם כל הקשיים גייסנו עוד שוטרים. חסר לנו 1,600".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ח''כ דודי אמסלם | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אמש שלח ח"כ אמסלם מסר מאיים למפכ"ל, כאשר במהלך נאומו הוא אמר כי הוא מצפה שהמשטרה "תעצור את ההפיכה", בהתייחסו להפגנות נגד המחאה המשפטית. "אני אגיד לך משהו קובי שבתאי", אמר אמסלם, "אל תפחד מהם כי הם מאיימים עליך. יום יבוא, לא רחוק, אנחנו נקים ועדת חקירה ממלכתית על כל מה שקרה בתקופה האחרונה. אתה תראה עוד כמה אנשים ייחקרו באזהרה פה ועוד יועמדו לדין רק על החודשיים האחרונים. אני מציע לך, אל תהיה אחד מהם".

השר בן גביר עם צמרת המשטרה
השר בן גביר עם צמרת המשטרה

בשבוע שעבר דיווחנו במהדורה המרכזית על דיון סוער שהתפתח במהלך ישיבת הסגל הבכיר של המשטרה בעקבות תהליכי חקיקת המהפכה המשפטית, העימותים עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואירוע הדחת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מתפקידו. במהלך הדיון אמר ראש אגף החקירות במשטרה יגאל בן שלום כי "חייבים לשמור על בית המשפט מכל משמר".

הישיבה החלה בהתנצלות של המפכ"ל שבתאי בפני ניצב אשד "על הדרך שבה הדברים נעשו". אשד לא קיבל את ההתנצלות ואמר לשבתאי כי "יש התנצלות טכנית ויש מהותית. טכנית אתה מתנצל, מהותית אתה ממש לא".

בהמשך הדיון עבר למהפכה המשפטית והליכי החקיקה כשראש אגף חקירות ומודיעין אמר כי "הרפורמה המשפטית היא איום על מערכת המשפט, חייבים לשמור על בית המשפט מכל משמר. חייבים לקיים את מדיניות בית המשפט".

בתגובה, סגן המפכ"ל דוד ביתן התערב: "התבלבלתם, יש שר. מישהו בחר את השר. חייבים לממש את מדיניות השר והממשלה. אני שמח שסוף סוף מישהו מגיע עם יוזמות ומביא לנו המון כסף, ותקציב של 9 מיליארד". ראש אגף תכנון דני קריבו הגיב לכך: "שיפסיק לנופף ב-9 מיליארד שקלים".