היועמ"שית קבעה: כתב אישום יוגש נגד עופר כסיף בגין תקיפת שוטרים

גלי בהרב-מיארה דחתה את טענותיו של חבר הכנסת מחד"ש, והחליטה, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה - כי יש להעמידו לדין. במאי 2022 פורסם תיעוד של כסיף מכה שוטר בהפגנה בדרום הר חברון. השוטר טען כי כסיף כינה אותו "חלאת המין האנושי" ו-"אפס מאופס

זמן צפייה: 01:28

כתב אישום בגין תקיפת שוטרים הוגש היום (חמישי) נגד חבר הכנסת עופר כסיף, אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה דחתה את טענותיו בשימוע וקבעה, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה עמית איסמן - כי יש להעמידו לדין.

בחודש שעבר הודיעה היועמ"שית כי החליטה להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת מחד"ש. זאת, בשל התקרית שבה תועד מכה שוטר בהפגנה בדרום הר חברון במאי 2022, אז כסיף הגיע עם רכבו והתבקש לעצור על-ידי שני שוטרים. אחד מהם דפק על מכסה המנוע של המכונית - ולאחר מכן יצא כסיף מהרכב והכה את השוטר בראשו. כתב האישום הוגש היום לבית משפט השלום בירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205131609' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד התקרית: ח"כ כסיף מכה שוטר' poster='' kid='1_x24g47g3' duration='88']

על פי כתב האישום, צה"ל הכריז על צומת באזור הר חברון כשטח צבאי סגור, בשל הפגנות שתוכננו להתקיים במקום. ח"כ כסיף הגיע למקום ברכבו הפרטי לצד עשרות מפגינים נוספים. כוחות הביטחון תחמו את שטח ההפגנה לאזור מוגדר "על מנת למנוע הפרעה לתנועה בכביש 317". חבר הכנסת ניסה לעבור ברכבו לאזור ההפגנה, אך השוטרים לא אפשרו לו לעשות זאת היות שמדובר בדרך המובילה לשטח A - אליו אסורה הכניסה לאזרחים ישראלים.

אחרי שכסיף טען כי חסינותו מאפשרת לו לעבור - התפתח עימות בינו לבין קצין מג"ב, במהלכו חבר הכנסת כינה אותו "חלאת המין האנושי", "אפס מאופס" ו-"פושע". לאחר מכן, כסיף ניסה, שוב, להיכנס לרכבו - והשוטר הניח את שתי ידיו על מכסה המנוע של המכונית. לבסוף, יצא כסיף מכלי הרכב - והיכה את השוטר בראשו.

ח"כ עופר כסיף
ח"כ עופר כסיף | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את ח"כ  כסיף, הגיב על החלטת היועמ"שית: "בכתב האישום נטען שמדובר בתקיפת שוטר אחד בנסיבות מחמירות ולא בתקיפת שוטרים בלשון רבים. כך או אחרת, כסיף כופר באשמה ואנו נפרוש את נימוקי הכפירה בבית המשפט".