"אכזריות יוצאת דופן": תושב קריית אתא מואשם ברצח אימו

פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום נגד בן 42 בגין רצח אימו, דינה שמחון, שהייתה בת 62 במותה. הנאשם, בעל רקע נפשי, התגורר עם אימו בדירתה, והוא מואשם כי דקר אותה עשרות פעמים והשאיר אותה להתבוסס בדמה. "מסכת מעשים מחרידה ואכזרית, המלמדת על מסוכנות בעוצמה גבוהה"

דינה שמחון שנרצחה על פי החשד על ידי בנה בקריית אתא
דינה שמחון שנרצחה על פי החשד על ידי בנה בקריית אתא | צילום: מתוך פייסבוק

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד תושב קריית אתא בן 42 בגין רצח אימו, דינה שמחון, שהייתה בת 62 במותה. האירוע התרחש לפני כחודש, והנאשם נעצר לאחר שבמוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח על גבר שמסתובב עירום בבניין ובידו סכין. שמחון נמצאה פצועה בראשה בחדר המדרגות, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה.

לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, הנאשם בעל רקע נפשי התגורר עם אימו בדירתה, וב-7 במאי יצא מהדירה קצת אחרי חצות, כשהוא ערום ואוחז סכין מטבח. באותה עת יצאה מדירה סמוכה שכנה, ובידה נכדתה התינוקת. הנאשם צעק והניף את את הסכין לכיוון השכנה ונכדתה. כשהתקדם לעברן נכנסה השכנה בבהלה עם נכדתה לדירה ונעלה את הדלת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205071634' autoplay='0' credit='' desc='הבניין בקריית אתא בו גבר רצח ע"פ החשד את אימו' poster='' kid='1_uv1ne874' duration='8']

הנאשם התקרב אל הדלת ודפק עליה עם הסכין, כאשר למשמע הצעקות יצא אימו המנוחה מהדירה. על פי כתב האישום, בשלב זה החליט הנאשם לגרום למותה של אימו, דקר אותה למעלה מעשרים דקירות בגופה וגרה אותה לפתח הכניסה לדירה, שם הוא הותיר אותה מתבוססת בדמה.

הפרקליטות הוסיפה בבקשת המעצר: "העבירה המיוחסת לנאשם היא עבירה של רצח בנסיבות מחמירות, אשר בוצעה באכזריות יוצאת דופן ותוך התעללות במנוחה. מדובר במסכת מעשים מחרידה ואכזרית, המלמדת על מסוכנות בעוצמה גבוהה". צו איסור פרסום הוטל על שמו של הנאשם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205071638' autoplay='0' credit='' desc='אחד השכנים בבניין: "הוא ניסה גם לפגוע בשכנה"' poster='' kid='1_yrs7m10t' duration='155']

ביום הרצח סיפר אחד השכנים לבניין לחדשות 13: "שמענו צעקות מקומה 9 עד קומה 16", אמר השכן, "גיסתי קראה לזה 'צרחות של מוות', חשבנו שזה סתם, אולי ילדים, זה קורה מדי פעם, ופתאום התחלנו לשמוע צעקות מחדר המדרגות".

"הצעקות נמשכו 20-30 שניות, אמרתי לאשתי להתקשר למשטרה", הוסיף, "הם אמרו שידוע שיש אירוע, ואז מכיוון חדר המדרגות שמענו צעקות 'תרים ידיים', כנראה שהיה לו סכין ביד. אחת השכנות מקומה 9 שראתה את אותו אדם והיא זו שהזעיקה את המשטרה, הבנתי גם שהוא רדף אחריה וניסה לפגוע בה".

עוד אמר השכן: "זו משפחה שעברה לפה לפני חודש-חודשיים, הבנתי שהבן שלה אמור לשהות פה לזמן קצר עד שיימצא סידור, לא ידענו שיש איזה בעיית נפש או משהו".