דרמה בתיקי נתניהו: יבוטל הסכם עד המדינה עם פילבר

הפרקליטות הודיעה לשלמה פילבר על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו, "לאחר שהונחה תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו". המשמעות: ייתכן שיוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. פילבר: "אני מוכן"

זמן צפייה: 03:18

משפט נתניהו: פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה, יהונתן תדמור, על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, הודיע היום (שני) לשלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, על כוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנחתם עמו, "לאחר שהונחה בפניהם תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו". המשמעות היא שמסתמן שיוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד פילבר.

במכתב ששלחה לפילבר כתבה הפרקליטות: "סתרת בעדותך בבית המשפט את הגרסה שמסרת במהלך חקירותיך כעד מדינה, פגעת במיומנות הגרסה שמסרת בחקירותיך. הפגנת חוסר נכונות לשתף פעולה עם רשויותה אכיפה במסגרת עדותך. במהלך עדותך פעלת להפחית מחלקך כפי שתיארת בחקירותיך בפני רשויות החקירה, תוך ניסיון להציג את התנהגותך ואת התנהלות שותפיך לעבירה בדרך שסותרת את זו שמסרת בגרסתך במשטה כעד מדינה".

במאי אשתקד פורסם בחדשות 13 כי בפרקליטות הוגשה חוות דעת שלפיה יש להגיש כתב אישום נגד פילבר - שהושעה מתפקידו במסגרת חקירת "תיק 4000" באוגוסט 2017 והפך לעד מדינה.

בפרקליטות תמימי דעים כי פילבר הפר באופן דרמטי את הסדר עד המדינה, ובמצב כזה יש להגיש נגדו כתב אישום - שכן הוא הודה בעבירות פליליות. יחד עם זאת, חלק מאנשי משרד המשפטים והפרקליטות סבורים כי לא נכון ולא ריאלי להגיש את כתב האישום כעת, מכיוון שבמקביל מתנהל התיק נגד נתניהו.