הבקשה של המשטרה: מעצרים מינהליים ל-6 ראשי ארגוני פשע

פרסום ראשון: בצל הפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, וחוסר היכולת הבולט של המשטרה והשר הממונה לבלום את המגמה - המשטרה צפויה להגיש מחר ליועצת המשפטית לממשלה רשימה של שישה ראשי ארגוני פשע - בבקשה להוציא נגדם צווי מעצר מינהליים במטרה להשית עליהם הגבלות תנועה. בכיר במשטרה: "העובדה שלא נותנים לנו לעבוד עם אמצעי מעקב כמו של NSO מול גורמי פשיעה היא שגרמה לעלייה במקרי הרצח"

זמן צפייה: 01:29

בצל הפשיעה הערבית הגוברת, המשטרה עתידה להגיש בקשה ליועמש"ית גלי בהרב מיארה - שתכילתה הוצאת צווי מעצר מינהליים נגד שישה ארגוני פשע בכירים מהמגזר הערבי. כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13.

במשטרה צפויים כבר מחר לבקש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישור להוציא את צווי המעצר. עם זאת, חרף העובדה שלא ניתן לעצור אותם פיזית - במשטרה מעוניינים לגרום להם לכל הפחות להעתיק גיאוגרפית את מקום מגוריהם למרחק של עשרות קילומטרים ממיקומם הנוכחי. לאחר שיואשרו השמות, המשטרה תבקש בנוסף צווים שיאפשרו הגבלת יכולת ושעות התנועה של ראשי הארגונים.

בתוך כך, במשטרה מעוניינים לשוב ולהשתמש באמצעי המעקב הדיגיטליים מול ארגוני הפשע, שנאסרו לשימוש לאחר שהתפוצצה פרשת NSO. בכיר במשטרה אמר לחדשות 13 כי מדובר בכלים הכרחיים, וכי "העובדה שלא נתנו להם לעבוד עם אמצעים טכנולוגיים אלו מול ארגוני הפשיעה החמורה, היא זו שיצרה את העלייה הדרמטית במקרי הרצח".

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

80 בני אדם מהמגזר הערבי נרצח מתחילת 2023. לשם ההשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד היו 30 קורבנות. הקורבן האחרון הוא פראס מסאעדה בן ה-28, בנו של  סגן ראש המועצה המקומית, שנורה למוות ביום חמישי שעבר סמוך למקום מגוריו. באותה התקרית, אדם נוסף נפצע מהירי באורח קשה.

רצח נוסף שאירע השבוע וזעזע את המדינה - והחברה הערבית בפרט - הינו רצח דימה בושנאק בת ה-19, שנורתה למוות ביישוב הבדואי סלאמה שבגליל המערבי. בתיעוד האירוע נראה אלמוני יורה בדימה, עוזב את המקום - ושב ויורה כדי לוודא הריגה. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.