רמי לוי הוא איש העסקים אליו מקורבת השופטת שפרשה

השופטת שרה חביב פרשה מתפקידה רגע לפני יציאת דו"ח של נציב תלונות הציבור על שופטים. זאת, לאחר שדנה אדם שנמצא בסכסוך עבודה עם מקורבה, איש העסקים רמי לוי

זמן צפייה: 03:01

לאחר חשיפת הפרשה לפיה שופטת בית משפט השלום בבאר שבע שרה חביב פרשה מתפקידה בעקבות ניגוד עניינים שיש לה עם איש עסקים ישראלי, הערב (שישי) נחשף בחדשות 13 כי איש העסקים הוא רמי לוי.

הפרשה התחילה כשהשופטת חביב גזרה 30 חודשי מאסר על נאשם בשם דקל בן לולו. בן לולו גילה לאחר גזר הדין כי יש קשר חברי בין השופטת לבין איש העסקים רמי לוי, עמו הוא מצוי בסכסוך סביב תביעה כספית של מיליונים. הוא הגיש תלונה במשטרה, וגם תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם.

רמי לוי
רמי לוי

יש לציין כי במשך שמונה שנים כתבה השופטת כי היא לא יכולה לדון בעניינים הקשורים לרמי לוי. עם זאת, דווקא השנה ירד השם של לוי מרשימת ניגוד העניינים. במהלך הבדיקה של השופט שוהם, כשהחל לשאול אותה להבהרות על הקשר, הודיעה לפתע השופטת על פרישה מכס השיפוט.

אלא, שהשופט שוהם הוציא בכל זאת דו"ח מקיף שבו קבע בין היתר כי "בדיון הטיעונים לעונש נמסר לשופטת מידע לגבי סכסוך משפטי זה". עוד קבע השופט שוהם כי היה על השופטת לתת גילוי על כך לצדדים אבל היא לא עשתה כן, אלא רק במענה לשאלת השופט שוהם. "משלא עשתה כן", קבע השופט, "מצאתי לנכון להצדיק את התלונה".

מקורביה של השופטת מסרו כי "השופטת חביב דחתה את מועד פרישתה לאור תחנונים של המערכת שתשאר. אין גם לו שמץ של קשר בין התיק התלונה או קשריה להחלטה".