איש העסקים, הסכסוך והמאסר: מה גרם לשופטת לפרוש מתפקידה?

שופטת בית משפט השלום הוותיקה שרה חביב גזרה על נאשם 30 חודשי מאסר, ואז הוא גילה שיש לה קשר חברי עם איש עסקים בכיר, עמו יש לו סכסוך עסקי. הוא פנה לנציב תלונות הציבור על שופטים, ורגע לפני דו"ח הביקורת היא הודיעה על פרישה מוקדמת

זמן צפייה: 01:09

פרסום ראשון: שופטת בית משפט השלום הוותיקה שרה חביב פרשה לאחרונה במפתיע מתפקידה, והערב (חמישי) במהדורה המרכזית נחשף כי היא עשתה זאת רגע לפני שנציב תלונות הציבור על שופטים מוציא דו"ח ביקורת על רקע תלונה שהוגשה נגדה.

תחילתו של הסיפור בנאשם שחביב גזרה עליו 30 חודשי מאסר, ולאחר שהוא גילה שיש לה קשר חברי עם איש עסקים בכיר במשק, עמו יש לו סכסוך עסקי, הוא פנה בתלונה למשטרה, ובמקביל גם פנה לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, שהתחיל לחקור את הפרשה.

שוהם פנה לחביב, קיבל ממנה תשובות, ובמהלך הבדיקה, רגע לפני שהוא מוציא את דו"ח הביקורת, הפתיעה חביב והודיעה על פרישה מוקדמת מתפקידה. בסופו של דבר כתב שוהם בדו"ח כי היה עליה לכל הפחות לתת גילוי נאות על הקשר החברי עם אותו איש עסקים, ואת זה היא לא עשתה.

בית משפט השלום בבאר שבע
בית משפט השלום בבאר שבע

תגובת הרשות השופטת: "השופטת חביב הודיעה על החלטתה לפרוש מכס השיפוט לנשיא בית משפט השלום במחוז דרום עוד לפני שנציב התלונות על השופטים נתן את החלטתו - ומשיקוליה שלה