שינויים באגף החקירות ולהב 433: המינויים הצפויים של המפכ"ל

פרסום ראשון: רב-ניצב דני לוי נכנס השבוע לתפקידו כמפכ"ל המשטרה, והחל בריאיונות לקראת עיצוב סגל הפיקוד החדש. בינתיים, ניצבים ותיקים במשטרה לא ממהרים לפרוש ולפי ההערכות לוי יבקש מחלקם לפרוש. סגנו, ניצב אבשלום פלד, צפוי להמשיך בתפקידו - ולפי שעה עתידו של מפקד מחוז ת"א לא ברור

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: רב-ניצב דני לוי נכנס השבוע לתפקידו כמפכ"ל המשטרה לאחר לא מעט מחלוקות שמינויו עורר - ומיד החל בריאיונות לקראת עיצוב סגל הפיקוד החדש בצמרת המשטרה. כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

בראש ובראשונה, על המפכ"ל הנכנס למנות ניצבים לשני תפקידים חשובים ומרכזיים - ראש אגף החקירות ומפקד להב 433. אחד המועמדים המובילים של רנ"צ לוי לתפקיד ראש אגף החקירות הוא תת-ניצב בועז בלט המכהן כיום כממלא מקום מפקד להב 433.

כמו כן, ישנם שני מועמדים פוטנציאליים לתפקיד מפקד להב 433, תת-ניצב מעוז בן שבו המכהן כקצין חקירות ביחידה, ותת-ניצב מני בנימין שעומד בראש היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל).

המינויים הצפויים של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי
המינויים הצפויים של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי | צילום: חדשות 13

סגן המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, צפוי להמשיך בתפקיד בחודשים הקרובים לצד רב-ניצב לוי. מנגד, עתידו של מפקד מחוז ת"א ניצב פרץ עמר נותר לא ברור, לאחר שהוא היה אמור להיות ממונה לתפקיד סמפכ"ל המשטרה. בנוסף, לפי ההערכות, רב-ניצב לוי יבקש מניצבים ותיקים במשטרה לסיים את תפקידם, כשאלו כלל לא "ממהרים" לפרוש.

ניצב אבשלום פלד, מועמדו של בן גביר לתפקיד המפכ"ל
ניצב אבשלום פלד | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום וראש אגף מבצעים ניצב סיגל בר צבי כבר הודיעו על פרישתם מהמשטרה. עוד צפויים להכריז על פרישתם: ראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר, מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, הפרוייקטור בחברה הערבית ניצב יורם סופר, וכן מפקד מחוז ת"א ניצב פרץ עמר.