פרשת נהגי רה"מ: בקשה לצו מניעה צפויה להיות מוגשת היום

הנהגים צפויים לפנות לבית הדין לעבודה באמצעות עורכת דינם, סיגל פעיל, ולבקש צו מניעה ובקשה להחזירם מיידית לעבודה - בהתאם להנחיית המשנה ליועמ"שית גיל לימון. לפי שעה, במשרד ראש הממשלה לא מעוניינים להחזירם באופן קבוע לנהוג בשיירה

בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נהגי ראש הממשלה שהוזזו מתפקידם צפויים לפנות היום (רביעי) באמצעות עורכת דינם, סיגל פעיל, לבית הדין לעבודה ולבקש צו מניעה ובקשה להחזיר את הנהגים מיידית לעבודה, בהתאם להנחיית המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה. לפי שעה, במשרד ראש הממשלה לא מעוניינים להחזירם באופן קבוע לנהוג בשיירה.

בשבוע שעבר המשנה ליועמ"שית עו"ד לימון בחן את ההחלטה בדבר הפסקת עבודתם של הנהגים, ובמסגרת הבירור עלה כי ההנחיה על כך ניתנה על ידי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה.

בעקבות זאת פנה עו"ד לימון למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. בניגוד להנחיה זו של המשנה ליועצת, במשרד ראש הממשלה הודיעו לנהגים כי הם יוכלו להישאר באגף התחבורה - אבל לא ישובו להיות נהגים בשיירת ראש הממשלה. על רקע זאת, כאמור, יבקשו הנהגים צו מניעה שיחזיר אותם לתפקידם הקודם, בהתאם להחלטת עו"ד לימון.

גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה
גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה

כזכור, כפי שנחשף בחדשות 13 הנהגים הוותיקים הם עדי תביעה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 100 (תיק המתנות) - והשלושה העידו נגד גרסתו של נתניהו במשטרה. תחילה, העילה הלא רשמית של לשכת רה"מ הייתה כי השלושה הוזזו מתפקידם כיוון שנהגו גם עבור ראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בחקירתו במשטרה במסגרת תיק 1000, נתניהו טען כי הוא קנה סיגרים רבים מכיסו, ואלו שקנו לו אותם אלו אותם נהגים. כשהנהגים נקראו לחקירה הם הכחישו את טענותיו של נתניהו, פרט לנהג אחד, ובחודש הבא הם צפויים להעיד במשפטו.

במכתבו של המשנה ליועצת הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל.