בחשד שסחט קבלן: הוגש כתב אישום נגד ראש ארגון הפשיעה אבו לטיף

בסיומה של חקירה סמויה, כתב אישום הוגש נגד לטיף אבו לטיף ושניים נוספים, בחשד שסחטו חברת קבלן שזכתה במכרז של משרד הביטחון לבניית בית ספר לשוטרים בכרמיאל. על-פי כתב האישום נאמר לקבלן כי "יש פה חוקים, לא תעשה מה שאתה רוצה". עורך דינו של אבו לטיף: "מופרך"

מטה להב 433
מטה להב 433 | צילום: חדשות 13

יחידת התביעות של להב 433 הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בחדרה נגד ראש ארגון הפשיעה לטיף אבו לטיף, בחשד שסחט קבלן שזכה במכרז של משרד הביטחון בשווי 25 מיליון ש"ח. יחד עם אבו לטיף הואשמו גם אשרף חלבי וציון ברנץ.

על-פי כתב האישום, שני זוכים במכרז להקמת בית ספר לשוחרים של המשטרה בכרמיאל "החליטו" באופן מפתיע לבטל את מועמדותם במכרז, ומי שזכתה לבסוף הייתה חברה שלישית שעומדת בקריטריונים. לפי החשד, הנאשם אשרף חלבי איים על סמנכ"ל החברה הזוכה ואמר לו כי "זה האזור שלנו", וש"יש פה חוקים, ואתה לא יכול לעשות מה שאתה רוצה". עוד נטען כי אמר "אתה יודע של מי המשפחה שלי, אתה מכיר".

חלבי שהינו בעל חברת בנייה אף הציע כי החברה הזוכה תקבל 10-15% מסך המכרז ותיתן לו ולחברה שלו לבצע את העבודות. אבו לטיף עצמו אינו נכח בפגישות, אולם במשטרה השיגו הודעות שלו שמנחות את חלבי להגיד כי הוא "לא מוותר". בשלב מסוים ניסתה החברה הזוכה לאפשר את כניסת החברה של חלבי לעבודה, אולם במשרד הביטחון סירבו. בנוסף אף הציעה החברה הזוכה לשני הנאשמים חלבי וברנץ סכום של 5-6% מהמכרז בתמורה לכך שיאפשרו את המשך העבודה - אך השניים השיבו בשלילה.

Whatsapp Image 2023 04 19 At 2
עו''ד ג'וליאן חדאד מייצגו של לטיף אבו לטיף | צילום: באדיבות המצולם

עו"ד ג'וליאן חדאד המייצג את לטיף אבו לטיף מסר: "מדובר בכתב אישום מופרך שכל מטרתו להותיר את מר לטיף אבו לטיף במעצר. לא בכדי הפרקליטות הסירה ידה מהטיפול בתיק ודומה כי היחידה החוקרת אינה מייחסת כל משקל להערות מותבים שונים ביחס לפרשיה. בנימה אישית אבקש לפנות לתובעים / פרקליטים שמייצגים את המדינה, ואזכיר להם כי הם עורכי דין מיומנים שאמורים לפעול מתוך משיקול דעתם המקצועי בלבד ללא כל השפעה זרה, אחרת הם יהפכו לכלי שמרסק יסודותיה הדימוקרטיים של המדינה והמערכת השיפוטית, ואל נא לתת יד לכך במיוחד בתקופה זו".