פרסום ראשון: תושב מזרח י-ם חשוד שתכנן לרצוח את בן גביר

לפי החשד בימ"ר ירושלים ושב"כ, העצור אסף מודיעין על השר ותנועתו, תכנן לגנוב לוחית רישוי משטרתית ולפגוע בו באזור הר הבית. בחקירתו, הוא הודה כי תכנן לרצוח את השר לביטחון לאומי ולחטוף את גופתו כדי לנהל משא ומתן

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל ושב"כ עצרו תושב מזרח ירושלים בחשד שתכנן לפגוע בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במהלך חודש הרמדאן. כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית בחדשות 13. החשוד נמצא במעצר מזה כמה שבועות, והנושא נמצא תחת איפול משמעותי.

לפי החשד במשטרה, החשוד אסף מודיעין על השר ותנועתו, תכנן לגנוב לוחית רישוי משטרתית כדי שיוכל להתקרב לשיירה של בן גביר, זאת - כשהוא מתכנן לפגוע בו באזור הר הבית. עוד מהחקירה המשטרתית עולה כי החשוד אף נפגש עם גורמי טרור השוהים במדינה סמוכה מהם קיבל מהם כספים שיסייעו לו בביצוע הפשע וגם - בהעברת כספים למשפחות של אסירים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. תמונת ארכיון | צילום: מנהלת הר הבית

בחקירתו במשטרה, הוא הודה כי תכנן לרצוח את השר בן גביר, ולאחר מכן לבצע פיגוע נוסף ושבמהלכו יחטוף גופה על מנת לנהל משא ומתן ומיקוח. בשבוע הבא, הפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום בגין מגע עם סוכן זר ופעילות טרור.

מאיתמר בן גביר נמסר בתגובה: "מודה לאנשי כוחות הביטחון והשוטרים שמגינים עלי ושומרים על חיי. לא ארתע מניסיונות לפגוע בי ואמשיך לחתור לקיום מדיניות ביטחון ימנית וחזקה, לנצח את הטרור ולהחזיר את הביטחון והמשילות לרחובות".