בנוכחות המפכ"ל: ישיבת הצעקות בסגל הפיקוד הבכיר - ונטישת הניצב

פרסום ראשון: במהלך ישיבת סגל הפיקוד הבכיר במשטרה נרשם עימות חריף מאוד בין ראש אגף המבצעים ומפקד מחוז דרום - שהטיחו זה בזה האשמות בטונים גבוהים. הויכוח התפתח בנוכחות רנ"צ שבתאי, שלא הצליח לעצור את המהומה - והפציר: "זה לא מוסיף לנו כבוד". בעקבות חילופי הדברים, מפקד מחוז ירושלים נטש את הדיון

המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים
המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים | צילום: קובי גדעון, פלאש 90

פרסום ראשון: במהלך ישיבה שהתקיימה לאחרונה בנוכחות סגל הפיקוד הבכיר במשטרה, התפתח עימות חריף בין ראש אגף המבצעים סיגל בר צבי ומפקד מחוז דרום ניצב אמיר כהן - במה שהוגדר על-ידי נוכחים "אירוע חריג ומביש". כך נודע הערב (שני) לחדשות 13.

הויכוח נסוב סביב התחקיר שנעשה במשרד מבקר המדינה בנוגע לפעילות המשטרה ב-7 באוקטובר. במהלך חילופי הדברים, בר צבי הטיחה בכהן: "אתה לא הכרזת פרש פלשת" (הפקודה שמכריזה על פלישת מחבלים). זאת, בניגוד לטענת כהן כי דווקא כן הכריז על כך. "את שקרנית", הגיב מפקד מחוז דרום.

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום
ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז הדרום | צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90
סיגל בר צבי
סיגל בר צבי

הצעקות נמשכו בנוכחות המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, שלא הצליח לעצור את המהומה, וביקש מהנוכחים להרגע ולדאוג שהדברים לא יודלפו. "זה לא מוסיף לנו כבוד", אמר שבתאי. בעקבות חילופי הדברים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, נטש את הישיבה  - וחזר רק לאחר שהרוחות נרגעו.