היועמ"שית למפכ"ל: "מקפיאה את הליך הדחת היועץ המשפטי של המשטרה"

בהרב-מיארה הודיעה לרנ"צ הלוי כי היא מקפיאה את החלטתו להעביר מתפקידו את יועמ"ש המשטרה, שמתח ביקורת על החלטת השר בן גביר לקדם קצין שתועד משליך רימון לעבר מפגינים. "מהלך כזה של הדחת יועץ משפטי, בהליך בזק וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים", הבהירה בהרב-מיארה במכתבה

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה שיגרה הערב (שלישי) מכתב חריף למפכ"ל,  רנ"צ דני לוי, בו הודיעה על הקפאת הליך הדחתו של תנ"צ אלעזר כהנא מתפקיד היועץ המשפטי של משטרת ישראל.

"החלטתך אשר התקבלה בהליך בזק להדיח את היועץ המשפטי של משטרת ישראל, תנ״צ אלעזר כהנא, האמון על הטיפול בהיבטים כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה - מוקפאת", הודיעה בהרב-מיארה במכתבה למפכ"ל.

"בנסיבות העניין דומה כי מדובר בהדחה של יועמ"ש משטרת ישראל ממילוי תפקידו, ללא כל עילה המצדיקה זאת. קצין בכיר, מוערך ומנוסה הממלא תפקיד חשוב ורגיש במיוחד", המשיכה היועמ"שית, "יועמ"ש המשטרה הוא שומר סף פנים ארגוני ואמון על הטיפול במכלול ההיבטים המשפטיים בעבודת המשטרה, בהם גם היבטים רוחביים, משמעותיים ורגישים, כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה".

לסיום הבהירה: "מטעם זה, על מנת להבטיח את העצמאות המקצועית של היועצים המשפטיים ואת יכולתם למלא את תפקידם כשומרי סף, מינוי או סיום כהונה של יועצים משפטיים בארגונים שונים לרבות המשטרה, נעשים בהיוועצות עם היועצת המשפטית לממשלה, לה הם כפופים מבחינה מקצועית. מהלך כזה של הדחה בפועל של יועץ משפטי, בהליך בזק כמתואר, וללא מעורבות של היועצת המשפטית לממשלה, הוא חסר תקדים".

השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל דני לוי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

המפכ"ל לוי הודיע לכהנא על החלטתו להדיחו מתפקידו זמן קצר לאחר שהאחרון עורר את זעמו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בעקבות ביקורת שמתח על ההחלטה לקדם את רפ"ק מאיר סוויסה, שתועד משליך רימון לעבר מפגינים, לדרגת סנ"צ - ולמנות אותו למפקד תחנת דרום ת"א.