הצית כיסא והניח בפתח בית פלסטיני: חייל צה"ל מואשם בטרור

כתב אישום הוגש נגד ידידיה סיאני, שהיה מעורב בהתפרעות אלימה בכפר הפלסטיני אום צפא לפני כשלושה שבועות. הוא מואשם במעשה טרור בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני ועבירות נוספות, לאחר שיידה אבנים לעבר בית בו שהו אם וארבעת ילדיה וגרם לשריפה במקום, אשר כתוצאה ממנה סבלו שני ילדים משאיפת עשן ופונו לבית חולים

פרעות מתנחלים ליד אום סאפא

כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) נגד חייל צה"ל ידידיה סיאני, בעקבות השתתפותו בפרעות אלימות על רקע לאומני בכפר הפלסטיני אום צפא, הנמצא צפונית לרמאללה. סיאני מואשם בין היתר בעבירות של מעשה טרור בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממניע גזעני והתפרעות ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, סיאני לקח חלק בפרעות בכפר הפלסטיני כחלק מקבוצה של יהודים רעולי פנים. במהלך האירוע, יידע סיאני אבנים על תושבים פלסטינים, תוך שהוא גורם נזק לרכוש. בהמשך, סיאני ומתפרעים נוספים יידעו אבנים על בית, בו שהתה אישה יחד עם ארבעת ילדיה.

עוד עלה מהחקירה, שנוהלה על ידי שב"כ ומשטרת ישראל, כי הפורעים שברו את דלת ביתה של האם הפלסטינית באמצעות גרזן ומוטות ברזל ופרצו לביתה. באותה העת, האם החביאה את ילדיה בארון ובחדר המקלחת והתחבאה בעצמה בחדר צדדי. לאחר שיצאו הפורצים מהבית אליו פרצו, סיאני שרף כיסא והניח אותו בכניסה למבנה במטרה לחסום את היציאה ממנו. בעקבות זאת, שניים מהילדים שהיו בבית סבלו מקשיי נשימה שנגרמו משאיפת עשן והם פונו לבית החולים. בהמשך, יידה סיאני אבנים על בית נוסף בכפר. בעקבות חומרת המעשים, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרו של החייל עד לתום ההליכים.

Whatsapp Image 2023 07 12 At 1
פלסטינים מפגינים באום צפא | צילום: פלאש 90

מוקדם יותר היום, הוגש כתב אישום נגד דוד עובד, תושב יצהר, לאחר שבין היתר התפרע במסגד וקרע ספרי קוראן. הוא נאשם בעבירות של מעשה טרור של התפרעות שסופה נזק, מעשה טרור של היזקים מיוחדים, מעשה טרור של עלבון דת. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.