מעצר הנשים בבית כנסת בהרצליה: שני קצינים נחקרו באזהרה במח"ש

כחודש אחרי מעצר הנשים שחילקו עלונים בבית הכנסת שבו מתפלל ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה, הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי חקרה באזהרה שני קציני משטרה בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים. אחד מהם חשוד בשיבוש הליכים

מחאות מול תחנת גלילות אחרי מעצר 3 הנשים בהרצליה
מחאות מול תחנת גלילות אחרי מעצר 3 הנשים בהרצליה | צילום: טל גל, פלאש 90

כחודש אחרי מעצר הנשים שהניחו עלונים עם תמונות חטופים בבית כנסת בהרצליה, שבו מתפלל יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, הודיעה היום (רביעי) המחלקה לחקירות שוטרים כי חקרה באזהרה שני קציני משטרה בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים. אחד מהם נחקר גם בחשד לשיבוש מהלכי חקירה.

ביום שאחרי מעצר שלוש הנשים, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה למשטרה כי פתחה בבדיקת המעצר.

עידית אלכסנדרוביץ'
עידית אלכסנדרוביץ'

עידית אלכסנדרוביץ', אחת משלוש הנשים שנעצרו, אמרה לחדשות 13: "נאזקתי כאחרונת הפושעים". היא הוסיפה: "במקום לטפל בפשיעה ובמדינה הקורסת או בנרצחים ברמלה - מטפלים בנו. לא זוכרת שהיה כזה מבצע כשפרצו לבסיסים. זה מעצר פוליטי. אני בטוחה שזו הוראה שהגיעה מלמעלה".

בעקבות המחאות שפרצו, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי הנחה "לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים לאור הטענות שעלו", ונמסר כי "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים".

שלוש הנשים שנעצרו נאזקו בידיהן וברגליהן, והן חשודות בעבירות של "הסגת גבול" ואף "קשירת קשר לביצוע פשע". בתום חקירה שנמשכה שש וחצי שעות, הן שוחררו למעצר בית. בעקבות המעצר התמוה, עשרות הפגינו מול תחנת גלילות בקריאה לשחרורן.