החשד לרצח במעבר החצייה: בידי המשטרה 5 עצורים ו-3 קטנועים

צעיר המוכר למשטרה נעצר בחשד שדקר למוות את וולקוב, תושב בת ים בן 52, בצומת הרחובות יוספטל ואילת בחולון, בעקבות ויכוח בין הזוג לחשוד במעבר חצייה. בלשים שהגיעו לבית החשוד ננשכו על-ידי כלב - וירו בו. בידי המשטרה עוד ארבעה חשודים. תיעוד: רגעי המעצר

זמן צפייה: 05:28

צעיר בן 22, תושב בת ים המוכר למשטרה, נעצר היום (חמישי) בחשד לרצח יורי וולקוב בחולון, אמש במהלך ויכוח במעבר חצייה. החשוד, רוכב קטנוע, דקר את וולקוב ונמלט מהמקום, ואז המשטרה פתחה בסריקות נרחבות אחריו.

האירוע התרחש במעבר חצייה בצומת הרחובות יוספטל ואילת בחולון. צוותי מד"א פינו את וולקוב, תושב בת ים בן 52, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים וולפסון שבעיר, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הערב פורסם במהדורה המרכזית כי בידי המשטרה עוד ארבעה חשודים ושלושה קטנועים - שלפי החשד היו קשורים לאירוע. בפתח הידיעה - תיעוד רגעי מעצר החשוד.

לפי המשטרה, צוות בילוש הגיע לבית ברחוב יוטבתה בחולון ולאחר היערכות במקום במשך מספר שעות, זיהו שני חשודים עוזבים את הבית עם קטנועים. צוות בילוש עצר אותם. במקביל, צוות אחר נכנס אל הבית לביצוע מעצר. תוך כדי מעצר החשוד במעורבות ברצח, הגיח כלב מגזע מסוכן לעבר הבלשים, נשך שניים מהם ופצע אותם באורח קל ובינוני. הבלשים ביצעו ירי לעבר הכלב, פצעו אותו וניטרלו אותו. כתוצאה מהירי נשרטה ברגלה צעירה ששהתה במקום עם החשוד. שני הבלשים פונו לטיפול רפואי בבית החולים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211241817' autoplay='0' credit='' desc='החשוד אחרי המעצר' poster='' kid='1_ph7m6jxj' duration='']

לנה, אשתו של וולקוב, סיפרה: "אתמול בעלי נדקר. עברנו במעבר החצייה בירוק, והוא עבר באדום. אמרנו לו שזה אסור ואז הסתכלתי וראיתי שמשהו לא בסדר. אמרתי ליורי: 'אולי נצלם אותו, נשלח אחר כך למשטרה' - וזו הייתה הסיבה שהוא החליט לדקור אותו".

לנה, אשתו של יורי וולקוב שנרצח אמש בחולון
לנה, אשתו של יורי וולקוב שנרצח אמש בחולון | צילום: דובורת איכילוב

בתו של וולקוב, דריה, סיפרה: "קודם כל אבא שלי היה גיבור, הוא הציל את אימא שלי. הוא היה בן אדם מאוד חזק, הוא חלה שלוש פעמים בקורונה ושרד. הוא היה בן אדם מדהים, עבד בטיפול נמרץ, עזר לאנשים אחרים. מה שקרה באירוע הוא שרוכב האופנוע ניסה לדרוס את אמא שלי במעבר הראשון אבל הם הלכו אחורה והוא לא הצליח לדרוס אותם.

"אימא שלי צילמה אותו כדי להעביר את המידע למשטרה - הוא ראה את זה, התעצבן, חזר אחורה ואמר לה למחוק את התמונות - היא הסכימה. לאחר מכן אבא שלי התקרב לאימא שלי ואמר לבחור, עם קצת שגיאות כי הוא לא דובר עברית טוב 'הכל בסדר, הכל טוב', אבל זה כנראה לא בא לבן אדם הזה טוב בעין - במיוחד אחרי שהוא צעק על אימא שלי בחצי עברית חצי ערבית. אבא שלי הזיז את אימא שלי אחורה והבן אדם פשוט הוציא סכין נשלפת, דקר אותו בלב - ונעלם".

האופנוע של החשוד ברצח בחולון
האופנוע של החשוד ברצח בחולון | צילום: דוברות המשטרה

וולקוב, תושב בת ים, הוא כוח עזר מזה כ-20 שנה בחדר המיון בבית החולים איכילוב. מהנהלת איכילוב נמסר: "מזועזעים מהמקרה הנורא ומחבקים בשעות קשות אלו את אשתו היקרה אלה, כוח עזר במחלקת אף אוזן גרון, ושתי בנותיהם".

שירה פלג, אחות אחראית של המחלקה, וצוות המחלקה, מסרו: "אין מילים אשר יכולות לתאר את הרשע והברבריות של הרצח הנתעב ותחושת התדהמה, הכאב והצער שפקדו אותנו עם היוודע הבשורה הקשה על יורי שלנו. ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה, שכן מדובר במי שחילל ורמס ברגל גסה ובבוטות שאין דומה לה את העיקרון האוניברסלי המקודש מכל - ערך קדושת החיים".

"יורי היה לפני משמרת לילה, בדרכו לסידורים בעיר מגוריו, ולא ידעת שהנורא מכל לפניו בגלל אדם שפל וחסר מעצורים מהסוג הגרוע של פחדנים שמבלי להכיר אותו ובגלל ויכוח מיותר וסתמי נטל את חייו, ככה סתם. הרס במחי יד משפחה, חברים. נטל חיים. יורי האהוב שלנו היה אדם טוב לב, ישר, הוגן, צנוע, "נחבא אל הכלים", רגיש ונפלא, צנוע, מדהים ומקסים. עובד מסור לחולים שהיה מגיע בשמחה לעבודה והוכיח את עצמו טוב למרות כל הקשיים ואף קיבל תעודת הצטיינות".

שוטרים ליד ביתו של החשוד ברצח מחולון
שוטרים ליד ביתו של החשוד ברצח מחולון | צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות פרסם גם הוא הודעה בעקבות המוות המזעזע של וולקוב, וכתב: "משרד הבריאות כואב ומזועזע ממקרה הרצח הבלתי נתפס של יורי וולקוב, אמש במעבר החצייה בחולון. רצח סתמי שנעשה כלאחר יד, באכזריות ובקור רוח, רצח שמדגים באופן הכי מוחשי שיש את המושג 'הבנאליות של הרוע'".

פרופ׳ רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב: "יורי עבד קשה למחייתו והיה מקצועי וגאה בעבודתו. תמיד מסודר, מנומס וערכי עם פנים מלאות טוב לב ומסירות. אנחנו נדאג לחבק ולתמוך במשפחתו ונקים על שמו מלגת הצטיינות שנתית שתוענק לעובדים מצטיינים מסגל כוחות העזר".