המפכ"ל מגיב למכתב האזהרה: "שעת מבחן שמחייבת אותנו"

אחרי שוועדת החקירה לאסון מירון שיגר מכתבי אזהרה, רנ"צ קובי שבתאי מגיב למכתב שהוא קיבל ואמר: "ביקשתי מתחילת הדרך את הקמת הוועדה, ממשיך להוביל את המשטרה בתקופה המורכבת"

זמן צפייה: 03:14

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הגיב הערב (שלישי) למכתב האזהרה שהוא ו-16 אישים נוספים קיבלו מוועדת החקירה לאסון מירון. "ביקשתי מתחילת הדרך את הקמתה של הוועדה", כתב שבתאי באיגרת שפרסם. "שיתוף הפעולה עם הוועדה היה ויהיה מלא".

עוד כתב המפכ"ל כי "זוהי שעת מבחן שמחייבת אותנו, מקצועית וערכית בהמשך הפעילות המשטרתית למען ביטחון המדינה והציבור. אמשיך להוביל את משטרת ישראל בתקופה המורכבת הזו בדרך להמשך השגת יעדי המאבק בפשיעה ובטרור מתוך שליחות גדולה שמובילה אותו ואת יתר המשרתים במשטרה".

קודם לכן מתחו בליכוד ביקורת חריפה על ההחלטה לשגר מכתב אזהרה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו משתתפים בכאבן הגדול של המשפחות. מאז הקמת המדינה אף ועדת חקירה ממלכתית לא שלחה מכתבי אזהרה למועמדים בבחירות בתקופת בחירות. מצער שוועדת החקירה שהוקמה ביוזמת ממשלת בנט-לפיד בחרה לעשות כן", נמסר מהליכוד.

נתניהו בוועדת החקירה
נתניהו בוועדת החקירה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על נתניהו כתבה הוועדה במכתב כי הוא "עלול להיפגע": "כמי שכיהן כראש ממשלת ישראל יותר מ-12 שנים רצופות בתקופה הרלוונטית, ידע ראש הממשלה או שהיה עליו לדעת, כי אתר קבר הרשב"י במירון מטופל במשך שנים בצורה לקויה, שעלולה ליצור סיכון למשתתפים הרבים בהילולה המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר".