"מצידי תסמס לי 10 פעמים ביום": ההתכתבות בין ישועה להרצוג

פרקליטי נתניהו הגישו התכתבויות בין מנכ"ל וואלה" לבין נשיא המדינה כיום בטענה כי נתניהו לא היה הפוליטיקאי היחיד שפנה לישועה. אלוביץ' לביהמ"ש: למנוע את העדות הנוספת של אבי אלקלעי

יצחק הרצוג ואילן ישועה

פרקליטיו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שעומד לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי האלפים, הגישו תגובה לבית המשפט בעקבות השלמות החקירה ובו חשפו התכתבויות חדשות בין מנכ"ל "וואלה" דאז אילן ישועה לבין יצחק הרצוג, כיום נשיא המדינה ואז חבר כנסת.

בין היתר נחשף בהתכתבות כי ישועה פנה להרצוג וכתב לו בינואר 2015 לפני הבחירות: "ברכות על הסקרים. מחזיק לך אצבעות. אל תהסס להיעזר בי ולסמס בכל שעה, מצידי 10 פעמים ביום". בהמשך היום כתב ישועה להרצוג: "אתה הולך לעשות היסטוריה. תהיה ההרצוג הגדול מכולם".

פרקליטי נתניהו טוענים כי ההתכתבות הזו והתכתבויות נוספות בין פוליטיקאים ואישי ציבור לבין אנשי המערכת באתר "וואלה" מוכיחים כי יש לבצע השלמת חקירה רחבה: "החומרים החדשים שהתגלו לאחר ניסיון ההסתרה חושפים מידע משמעותי ורחב היקף שמחייב השלמת חקירה רחבה, שתכלול שורה של פוליטיקאים ואישי ציבור".

במקביל, מוקדם יותר היום פנו פרקליטיו של שאול אלוביץ', שעומד לדין גם כן בגין שוחד בתיק 4000, בבקשה מבית המשפט למנוע את עדותו המחודשת של עורך "וואלה" בעבר אבי אלקלעי. בחדשות 13 פורסם לראשונה כי אלקלעי יוזמן לעדות נוספת במשטרה בעקבות גילויים חדשים בהתכתבויות במכשיר הטלפון של ישועה.

"הנאשמים כאן אינם נידונים לראות בעיניים כלות את זכותם להליך הוגן מתפוגגת אגב מהלכיה של הפרקליטות והם זכאים לבקש את הגנתו של בית המשפט", נכתב בבקשת עורכי דינו של אלוביץ'.

לאור התנגדות הסנגורים להשלמת החקירה, אלקלעי שהיה אמור למסור עדות היום, לא ימסור אותה כדי לתת כמה ימים לבית המשפט להתייחס לבקשת הסנגורים.