מרמה, גניבה והלבנת הון: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את משה חוגג

בעקבות תחקירי חדשות 13, הודיעה המשטרה כי גיבשה תשתית ראייתית נגד איש העסקים וכי היא ממליצה להעמידו לדין. לפי המשטרה, חוגג גייס 290 מיליון דולר ממשקיעים לטובת מיזמי קריפטו - תוך הצגת מצגי שווא - ונטל את כספיהם לשימוש פרטי. כמו כן, גובשה תשתית ראייתית בעבירות של מרמה, גניבה, הלבנת הון, זיוף ועוד. צפו בתחקירים

זמן צפייה: 04:07

בתום חקירה ממושכת - המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי גיבשה תשתית ראייתית בפרשת משה חוגג, שנחשפה בחדשות 13, וכי היא ממליצה להעמידו לדין. מהחקירה עולה כי חוגג גייס 290 מיליון דולר ממשקיעים לטובת מיזמי קריפטו - תוך הצגת מצגי שווא - ונטל את כספיהם לשימוש פרטי. כמו כן, גובשה תשתית ראייתית בעבירות של מרמה, גניבה, הלבנת הון, זיוף ועוד.

במשטרה אמרו כי "ראשיתה של החקירה בחקירה סמויה שהחלה ביאח"ה לפני למעלה משנתיים בשל חשדות לכאורה כי איש העסקים משה חוגג ונוספים, גייסו כספים רבים ממשקיעים בישראל וברחבי העולם, לטובת הקמה לכאורה של מיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, בעוד שבפועל, רוב הכסף שגויס לא שימש להקמת המיזמים אלא לשימושים פרטיים".

"משהסתיימה החקירה הסמויה ועם המעבר לחקירה גלויה בנובמבר 2021, בוצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות, שכללו בין השאר חקירה של כ-180 מעורבים, ביצוע עשרות חיפושים, תפיסה של למעלה מ-900 מוצגים, תפיסות כספים ורכוש לשם חילוט, ביצוע חיקורי דין במדינות רבות ועוד. כלל פעולות החקירה, סמויות כגלויות, הובילו לביסוס תשתית ראייתית כנגד החשודים".

התחקירים שנחשפו בחדשות 13:

מה עשה משה חוגג עם סכומי העתק שגייס ממשקיעים?
• בלעדי: התביעה וההקלטות שעלולות לסבך את משה חוגג
• משה חוגג, הסוכן והקטינות: כך טויחה התקיפה המינית של הדוגמנית
מיליונים במזומן ו-3 דירות: כך ניסה להרוויח משה חוגג על חשבון בית"ר ירושלים
כך גלגל משה חוגג חוב של מיליוני שקלים - על בית"ר ירושלים

עוד נמסר מהמשטרה: "מתוך חומר הראיות הרב שנאסף, עולה לכאורה תמונה לפיה במהלך השנים 2017 - 2018 גייסו חוגג ושותפיו סך של כ-290 מיליון דולר ממשקיעים, עבור ארבעה מיזמי קריפטו, תוך הצגת מצגי שווא, ריקון קופות המיזמים ונטילת כספי המשקיעים לשימושם הפרטי. החקירה המורכבת נוהלה כאמור ביאח"ה, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ובשיתוף רשות המיסים – יחידת יהלום וחקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז, הרשות לניירות ערך, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים ויחידת החילוט האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים".

"עם סיום החקירה, ניתן לומר כי התבססה תשתית ראייתית נגד משה חוגג, לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות. בנוסף, התבססה תשתית ראייתית נגד חשודים נוספים בפרשה, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס".

משה חוגג
משה חוגג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מטעמו של משה חוגג נמסר: "אנו מברכים על סיום החקירה והעברת התיק לבחינה וההחלטה של הפרקליטות כנהוג וכמקובל. אנו משוכנעים שבתום בחינת התיק על-ידי הפרקליטות, יתברר כי הדברים שונים בתכלית השינוי מהפרסומים השונים לאורך השנים, שעשו עוול גדול למשה חוגג. אנו סמוכים ובטוחים שהפרקליטות תעשה את עבודתה נאמנה ומקווים ומאמינים שבסופה של הדרך יתברר כי במעשיו של חוגג לא דבק רבב פלילי".