חפץ העיד: "ברגע שאמרתי בן כספית - בלפור עבר למוד חירום"

עד המדינה תיאר בחקירה הנגדית את ההשפעה של משפחת נתניהו על מינוי העורך של וואלה ואמר כי "לנתניהו יש כוח מטאורי על אלוביץ'". עוד סיפר: "יאיר אמר לי 'אני מתכוון ב-3 השנים הקרובות להשקיע בלהשגיח על אבא שלי'"

ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט | צילום: רויטרס

החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ בתיק 4,000 של משפט נתניהו הסתיימה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. עד עתה העיד חפץ בחקירת התביעה, ובחקירה הנגדית של סנגוריו של נתניהו. לאחר מכן התנהלה החקירה הנגדית של סנגוריהם של איריס ושאול אלוביץ', שהיה בעל השליטה בוואלה בתקופה המדוברת ויו"ר דירקטוריון בזק.

בחקירתו של חפץ עלה שמו של יואב גולן וחפץ אמר כי הוא לא רצה שימונה לעורך וואלה. הוא מסביר כי גולן היה מקורב לבן כספית ובתור נציג משפחת נתניהו היה עליו לסכל את המינוי. "אני יודע שלנתניהו יש כוח מטאורי על אלוביץ'. ברגע שאני אומר בן כספית, אני יודע שגם אם יהיה צונאמי המינוי לא יצא לעולם".

שרה נתניהו וניר חפץ
שרה נתניהו וניר חפץ

"ברגע שאמרתי בן כספית, בלפור עבר למוד חירום. הועברו מסרים חד משמעיים שזו מלחמת עולם. אני הולך לתקף את מה שאמרתי. אני לא אזוז מהדוכן עד שלא אתקף. ברגע שמישהו קשור לבן כספית - הוא לא יכול לעבור אצל בנימין נתניהו. אחד האנשים הכי בכירים בלשכת ראש הממשלה עף כי ייחסו לו קשר עם כספית".

בתחילת החקירה, עורכת הדין של איריס אלוביץ', מיכל רוזן, התייחסה לקטע בחקירתו של חפץ במשטרה בו אמר כי יאיר נתניהו "השתלט לחלוטין על מדיניות ההסברה של אביו, דחק הצידה את הצוות המקצועי, כולל אותי, גם אנשים נוספים שכיהנו". רוזן אמרה לחפץ: "במקום אחר בחקירה, הגדרת את עצמך כ'קורבן יאיר'".

חפץ הגיב לטענתה ואמר: "חשבתי שהוא גורם נזק אדיר לאביו ולמדינה. שאלתי את יאיר אם הוא מתכוון ללכת ללמוד והוא אמר: 'לא, אני מתכוון ב-3 השנים הקרובות להשקיע בלהשגיח על אבא שלי'. הוא מראש תכנן להשגיח על המדיניות של אבא שלו. ככה הוא אמר לי".

ניר חפץ בכניסה לבית המשפט
ניר חפץ בכניסה לבית המשפט | צילום: רויטרס

בנוגע לאיריס אלוביץ', טען יועץ התקשורת כי "כל מה שקשור בגברת אלוביץ' לא קשור להחלטה שלי להפוך לעד מדינה. אני מזועזע בדיוק כמוך שהיא יושבת פה".

עד המדינה אישר, לשאלתה של רוזן, כי המינוי של אבירם אלעד לעורך הראשי בוואלה הכעיס את שרה נתניהו, וכשנשאל אם היא "אדם אמוציונלי", אישר והוסיף: "זה גם צדדים חיוביים, היא יודעת להיות חמה, חברה, יש לזה פלוסים ומינוסים, בתקשורת מוציאים רק את המינוסים".

בנוגע לשאלת הסיקור של שרה נתניהו, טען חפץ כי "עשו דמוניזציה של הדמות שלה, בשביל לפגוע בבעלה ולהפיל אותו מהשלטון. היא מרגישה כמו אישה מוכה. אבל זו תחושה אותנטית, לא כלי בידיה לשפר תדמיתה. היא אשה חכמה ויש לה תפיסת מציאות, אבל אצלה נושא הנאמנות נמצא בראש סדר העדיפויות, טיפה פשטני".

חפץ, יועץ התקשורת ששימש כדובר משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, והיה נחשב לאחד המקורבים ביותר למשפחתו, מעיד בתיק 4000, הידוע גם כתיק "בזק-וואלה".